آخرین آمار از تلفات و خسارات سیل در ۱۰ استان کشور؛ ۶ کشته و دو مفقود

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۱:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۸۳۵۱
آخرین آمار از تلفات و خسارات سیل در ۱۰ استان کشور؛ ۶ کشته و دو مفقود
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: در سیل و آب‌ گرفتگی چهار روز گذشته در ۱۰ استان کشور، ۶ نفر (سیلاب پنج نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را از دست‌ داده و دو نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌اند.

به گزارش برنا؛ مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیر ماه تا ساعت ۱۰ امروز(یکشنبه) ۲۷ تیرماه گفت: ۳۰ شهرستان در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان و کردستان در چهار روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند.

او افزود: در حوادث جوی چهار روز گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۷۳۷ سیل‌زده، ۱۹۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۴۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در سیل و آب‌گرفتگی چهار روز گذشته در ۱۰ استان کشور، ۶ نفر (سیلاب پنج نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را از دست‌داده و دو نفر نیز در بافت کرمان مفقود شده‌اند، اظهار کرد: ۶۲ تیم عملیاتی شامل ۲۴۸ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

ولی‌پور با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در چهار روز گذشته، ۳۲ دستگاه چادر امدادی، ۴۷۳ تخته پتو، ۱۲۶ تخته موکت، ۳۳۹ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۰۲ بسته غذایی، ۷۳۸ قوطی کنسرو، ۲۱۰ کیلوگرم برنج ۱۲۹ کیلوگرم روغن، ۲۰۰ کیلوگرم قند و شکر و ۱۴۵ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۰ استان کشور توزیع‌شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز