حاجی میرزایی:

اهمیت تعلیم و تربیت از همان ابتدای کودکی مورد توجه قرار گیرد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۸۳۷۷
اهمیت تعلیم و تربیت از همان ابتدای کودکی مورد توجه قرار گیرد
وزیر آموزش و پرورش گفت: رها کردن تعلیم و تربیت از همان ابتدای کودکی بی اعتنایی به فلسفه خلقت و غفلت از آموزه‌های کسانی است که آمدند تا به انسان و جامعه انسانی شکل دهند.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی «نظام تربیت اَوان کودکی؛ چشم‌انداز، تجارب و استلزامات» که ظهر امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: یکی از قابلیت‌های ممتاز که برای انسان‌ها شناخته شده قدرشناسی است؛ پدیده‌ها قدر و اندازه دارند که باید اندازه آنها به درستی شناخته شود و یکی از گرفتاری‌های انسان‌ها جابجا کردن قدرها و جایگاه‌ها است.

او افزود: موضوع تعلیم و تربیت در دوران  کودکی از موضوعاتی است که باید قدر و اندازه آن شناخته شود وقتی از چنین موضوعی صحبت می‌شود باید اندازه و اهمیت این مفهوم و ماموریت مشخص شود.

حاجی میرزایی  ادامه داد: انسان‌ها در شرایطی که نمی‌دانند به دنیا می‌آیند آغاز زندگی انسان با ندانستن‌هاست و با قرار گرفتن در کره زمین فرآیند یادگیری آغاز می‌شود همچنان که فرآیند تغذیه جسمی انسان آغاز می‌شود .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یادگیری به انسان هویت و شخصیت می‌دهد، افزود: با یادگیری فرهنگ و تمدن ایجاد می‌شود. خداوند با خلقت انسان برای تغذیه جسمی او تمهیداتی انجام داده و برای تغذیه روحی و بدنی او تدبیر کرده است.

او با اشاره به خلقت انسان از سوی خداوند گفت: نظام یادگیری بر پایه ابزارهای فراگیری است که توسعه پیدا می‌کند در پرتو ارتباطات و تعاملات انسان‌ها با یکدیگر این داده‌ها ملزومات مشترکی را می‌سازند که محصولات این ملزومات فرهنگ و تمدن است.

حاجی میرزایی افزود: تمایز انسان‌ها نیز در کار و بهره‌گیری از این الزامات است. تمام انسان‌ها این قابلیت ممتاز و کلیدی را دارند اما خطری نیز این ابزارها را تهدید می‌کند و قرآن کریم به وفور درباره آسیب‌هایی که این ابزارها دارند سخن گفته است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خداوند اولین معلم ما است که خالق هستی است و انسان را تغذیه می‌کند. آیات قرآن نیز درباره صحنه‌هایی است که انسان‌ها را به دیدن دعوت می‌کند.

او ادامه داد: خداوند در قرآن انسان‌ها را به شنیدن دعوت می‌کند و بسیار به رویدادهایی پیرامون اندیشیدن و تعقل دستور می‌دهد که این موضوع نشان می‌دهد این وادی، وادی رها کردن نیست.

حاجی میرزایی با بیان اینکه پیامبران نیز معلم هستند افزود: دلیل اهمیت تعلیم و تربیت از همان ابتدای کودکی این است که خدا و پیامبران از همان ابتدا اینطور شکل گرفته و فلسفه خلقت از این مسیر جریان پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رها کردن تعلیم و تربیت از همان ابتدای کودکی بی اعتنایی به فلسفه خلقت و غفلت از آموزه‌هایی است که آمدند تا به انسان و جامعه انسانی شکل دهند.

او افزود: کیفیت حکمرانی جهانی به کیفیت آموزش بستگی دارد. یکی از ادعیه های با شکوه در دعای عرفه امام حسین ع شکل گیری انسان بیان کردند و  این مسیر را تشریح می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقش حاکمیت از بدو تولد بشر موضوعیت داشته  و تاثیرگذار است. 

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز