حجت نظری تذکر داد:

لزوم اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نسبت به ترمیم و احیا یادمان دکتر مصدق

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۳:۲۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۸۴۸۹
لزوم اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نسبت به ترمیم و احیا یادمان دکتر مصدق
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای بار دوم تذکر می‌دهم گفت: مجددا تذکر می دهم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نسبت به ترمیم و احیا یادمان ارزشمند و تاریخی دکتر مصدق اقدام کند.

به گزارش برنا؛ حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور گفت: تذکر بنده در خصوص واقعه ۳۰ ام تیر ماه است. واقعه 30تیر سال 1331 هجری شمسی یکی از مهم ترین رخدادهای سیاسی قرن اخیر است که امسال در آستانه شصت و نهمین سالگرد این واقعه تاریخی قرارداریم. پس از این رخداد، دکتر محمد مصدق وصیت کرد که پس از فوتش او را در کنار شهدای 30تیر دفن کنند و در همین راستا نیز یادمانی در 29تیر سال 1358 ، در کنار مقبره شهدای 30تیر در ابن بابویه شهرری نصب شد که متاسفانه بعدها برخی افراد ناشناس این یادمان را فرو انداختند و شکستند.

او افزود: در ابتدای شورای پنجم درخواست احیای بنای یادبود ایشان انجام شد و سازمان میراث نیز از این موضوع استقبال کرد اما با گذشت مدت‌ها از این امر و عدم احیا، متأسفانه هنوز پاسخی به مکاتبات اینجانب داده نشده است. در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۷ تذکری به سازمان اوقاف دادم اما باز هم در عملکرد این نهاد تغییر خاصی ایجاد نشد.

حجت نظری با بیان اینکه برای بار دوم  تذکر می‌دهم ادامه داد: مجددا تذکر میدهم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ضمن تعامل با بخش‌های مختلف شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به درخواست آقای گلشیری که از هنرمندان خوب کشورمان هستند پاسخ داده و نسبت به ترمیم و احیا این یادمان ارزشمند و تاریخی اقدام کند.

نظری تاکید کرد: در همین راستا شهرداری تهران نیز می‌تواند از محل کد پروژه شماره 108190372 با موضوع مرمت، بازسازی و ساماندهی آرمستان‌های تاریخی ارزشمند ری، تهران و شمیران نسبت به مرمت این یادمان اقدام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز