اگر واکسن کرونا زدید هرگز این غذاها را نخورید

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۲۰:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۹۳۹۷
اگر واکسن کرونا زدید هرگز این غذاها را نخورید
قبل و بعد از واکسن کرونا از مصرف فست فودها، غذاهای چرب، سنگین و پرنمک و تنقلات شور و نوشیدنی های خیلی شیرین خودداری کنید.

به گزارش برنا؛ مصرف فست فودها، غذاهای چرب، سنگین و پرنمک و تنقلات شور و نوشیدنی های خیلی شیرین موجب تضعیف سیستم ایمنی شده و زمینه را برای ابتلا به بیماری ها از جمله کرونا فراهم می کند بنابراین همواره باید 

توصیه می شود از مصرف بی رویه این گونه غذاها اجتناب شود و به منظور عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن، قبل و پس از واکسیناسیون از مصرف این گونه غذاها خودداری کنید.

از مصرف روغن های نباتی جامد و نیمه جامد، روغن ها و چربی های حیوانی به دلیل تحریک و ایجاد التهاب پرهیز کنید.

غالبأ عوارض ناشى از واکسن به طور معمول از  12 ساعت تا کمتر از  7 روز بعد از تزریق واکسن به طور متغیر و خفیف در بعضی افراد ممکن است رخ دهد.

در موارد بسیار نادر برخى عوارض ممکن است ۱ ماه بعد از واکسیناسیون بروز کند.

در صورت ایجاد تب، مایعات و غذاهای آبدار به میزان فراوان نوشیده و میل شود.

رژیم غذائی حاوی میوه )موز، آلو، زردآلو، طالبی، کیوی، پرتقال(، سبزی ها  )اسفناج، جعفری(، حبوبات، نان و غلات سبوس دار، هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی( برای تامین پتاسیم ناشی از تعریق زیاد در تب توصیه می شود.

مصرف منابع غذایی ویتامین های گروه B از جمله سبزی ها به ویژه برگ سبز و میوه ها، شیر و لبنیات )ماست، پنیر، دوغ، کشک(، گوشت، دل و جگر، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات و مغزها توصیه می شود.

نظر شما