عذرخواهی حریرچی از مردم درخصوص تزریق واکسن در کشور/ کرونا در کشور اوج گرفته است

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۱:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۹۷۹۳
عذرخواهی حریرچی از مردم درخصوص تزریق واکسن در کشور/ کرونا در کشور اوج گرفته است
ایرج حریرچی گفت: انتظارات مردم این است که در چند ماه اخیر واکسیناسیون عمومی وسیع‌تری صورت گیرد، از مردم عزیز فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد، صمیمانه عذر خواهی می‌کنم.

به گزارش برنا؛ ایرج حریرچی در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به آمار واکسن تزریق شده طی روزهای گذشته گفت: درست است که روز سه شنبه  ۴۲۴ هزار واکسن کرونا تزریق شده و تعداد دُز تزریقی واکسن به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار رسیده است و درست است که تمام تلاش‌ها برای واردات واکسن انجام شده است و برای تامین واکسن‌های داخلی اقدامات خوبی صورت گرفته است اما انتظارات مردم این است که در چند ماه اخیر واکسیناسیون عمومی وسیع‌تری صورت گیرد که متاسفانه موفق نشدیم و از مردم عزیز فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد، صمیمانه عذر خواهی می‌کنم. 

او ادامه داد:  البته شاید برخی این عذرخواهی را قبول نداشته باشند ولی واقعیت است که عذرخواه و همدرد مردم هستیم.

حریرچی با بیان اینکه مردم بعد از ۱۷ ماه مقابله با کرونا از مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته شده‌اند، گفت: یک وضعیت عدم همکاری و نافرمانی محسوس و نامحسوسی وجود دارد و متأسفانه میزان تماس‌های ما با یکدیگر نسبت به سال‌های قبل از کرونا افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: اداره‌ها تعطیل می‌شود و رفت و آمدها جای دیگری به جا آورده می‌شود. از طرفی میزان پوشش و استفاده از ماسک در بین مردم به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. 

او با بیان اینکه در پیک فعلی نسبت به پیک های قبلی میزان مرگ و میر کمتر است گفت: یکی از علت‌های اصلی این موضوع، مجهز شدن بیمارستان‌ها به اکسیژن، گسترش تخت‌های ICU و تجربه کادر درمان است که باعث شد شدت شیوع بیماری کرونا در پیک پنجم کمتر باشد اما در واقعیت مشکل جدی در پذیرش بیماران داریم و تمام تلاش را می‌کنیم کسی منتظر تخت نماند اما اینکه عینا عملیاتی شود، کار مشکلی است.

حریرچی گفت: با یک اوج ‌گیری و صعود مجدد مواجه هستیم و برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم. روز گذشته ۲۷ هزار و ۴۴۴ ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ مورد بستری شدند و تعداد فوتی ها به  ۲۵۰ نفر رسید. ویروس دلتا بلاشک در تمام استان‌های کشور موجود و در حال گردش است. خاصیت اصلی این ویروس سرایت پذیری بیشتر است و به تبع آن تعداد بستری و مرگ و میر را هم افزایش می‌دهد.

حریرچی با اشاره به تعداد شهرهای قرمز گفت: تعداد شهرهای قرمز که به تعداد یک رقمی نزدیک شده بود از قسمت جنوبی با ورود ویروس دلتا بالاتر رفت و ویروس تمام کشور را فرا گرفته است و در حال حاضر ۱۶۹ شهر قرمز در کشور داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز