آغاز مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون با بهره برداری از ۲۲پایگاه در متروی تهران

۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۱۳:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۶۶۶۳
آغاز مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون با بهره برداری از ۲۲پایگاه در متروی تهران
مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون تهران دوباره جان می گیرد در سازمان پیشگیری و مدیریت شهرداری تهران صبح امروز ۲۲مهرماه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، جمعی از مدیران شهری آغاز شد.

به گزارش برنا؛ آیین آغاز مرحله دوم پویش جهادی ترزیق ۳۰۰ هزار دُز واکسن در شهر تهران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در این فاز  ۲۲ اتوبوس در ۲۲ منطقه شهرداری تهران به عنوان”اتوبوس‌های زندگی”در ساعت‌های مشخص، کار واکسیناسیون اقشار کم برخوردار و نیازمند را انجام دهند و واکسیناسیون در ۲۲ایستگاه مترو با افزایش ظرفیت ایستگاه‌های خدمت‌رسان در امر واکسیناسیون فعالیت می‌کنند، همچنین واکسیناسیون در  ۲۲۰ مسجد، ۱۰ ون سیار که از مرحله قبل آغاز شده بود و سامانه ارتباطی ۱۳۷ نیز انجام خواهد شد.

در ادامه نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه که در ایستگاه امام خمینی (ره) حضور داشت گفت: مسافران شبکه مترو با اجرای پویش تهران دوباره جان می گیرد افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه تعداد مسافران به مرز یک میلیون نفر رسیده است.

علی عبدالله پور تصریح کرد: سیستم حمل و نقل عمومی در آغاز شیوع بیماری کرونا یکی از پر ریسک‌ترین مناطق در امر انتقال بیماری شناخت شده بود،  اما خداررا شاکرم امروز صحبت از پویش تهران دوباره جان می‌گیردو واکسیناسیون در اتوبوس‌های سلامت و ایستگاه‌های مترو است.

وی افزود: امروز شبکه مترو می‌تواند نقش موثری در رفع شیوع بیماری در سطح شهر داشته باشد.

عبداله پور با اشاره به اینکه استقبال بسیار خوبی از سمت شهروندان در فاز نخست پویش صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومهخاطرنشان کرد: مسافران شبکه مترو طی یک تا  دو هفته افزایش چشمگیری داشتند  بطوریکه تعداد مسافران به مرز یک میلیون نفر رسیده است. این در حالیست که پیش از این تعداد مسافران مترو بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر بود اما از زمانی که پویش تهران دوباره جان می‌گیرد آغاز شده تعداد مسافران در ایستگاه‌ها افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مسافران مترو می‌توانند علاوه بر استفاده از خدمات رسانی شبکه مترو از واکسیناسیون در ۲۲ ایستگاه سلامت بهره مند شوند تصریح کرد: ابتدا تعداد واکسیناسیون از ۲۰ نفر در ایستگاه‌ها آغاز شد اما به مرور با افزایش اطلاع رسانی و نصب بنر در ایستگاه های خطوط مترو  این آمار به ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفر افزایش یافته و  امروز آمار مسافران به بیش از این عدد رسیده است.

عبداله پور در پایان گفت: به یمن تلاش همکاران جز چهار پایگاه وسایت برتر واکسیناسیون هستیم امیدواریم این شرایط را حفظ کنیم.

در ادامه شهردار تهران ضمن خسته نباشید وخداقوت از تلاش های مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و کار کنان این شرکت قدردانی کرد و افزود: امیدوارم این خدمات شایسته به شهروندان روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز گامی دیگر در جهت خدمتگزاری به مردم تهران برداشتیم و باید این اقدام را تبریک بگویم گفت: در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) هستیم و امیدواریم در مسیری حرکت کنیم تا میزان خدمات ارائه شده و کیفیت آن را بتوانیم بالاتر ببریم.

زاکانی افزود: تلاش شهرداری این است که از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و نوع خدمتگزاری خود را توسعه دهد و بتوانیم شاهد حکمرانی واحد شهری و مدیریت یکپارچه شهری با مشارکت مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گام اول برای ارائه خدمات مرتبط با واکسیناسیون در ۲۸ مرکز بود و در گام دوم راه اندازی ۲۲ ایستگاه واکسیناسیون در مترو ، به کارگیری ۲۲ اتوبوس و استفاده از ظرفیت ۲۲۰ مسجد و علاوه بر این از طریق ۱۳۷ نیز خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته شد. در مرحله اول عمدتا به افراد آسیب پذیر خدمت رسانی کردیم و در این راه موفقیت ویژه ای کسب شد.

شهردارتهران در ادامه درباره خلوت شدن مراکز واکسیناسیون نیز گفت: این امر به دلیل این است که سطح خدمات بالاتر رفته و البته منجر به یک شلوغی در مرحله دوم واکسیناسیون خواهد شد و باید آمادگی لازم را در این باره داشته باشیم.

وی افزود: ویژگی مجموعه دفاع مقدس این بود که مردم را دعوت می کردند اما ویژگی این طرح این است که به مردم می گویید ما پیش شما می‌آییم و در واقع سطح نوینی از خدمتگزاری ارائه می شود.

زاکانی یادآور شد: در موضوع کرونا علاوه بر مسأله بهداشت و درمان که بخشی از آن مربوط به تزریق واکسن است و دولت نیز توسعه جدی در این بخش را انجام داد موضوع فاصله گذاری و هوشمند سازی برای فعالیت در شهر بخش دوم ماجراست چرا که کار شهر تعطیلی ندارد و سطح سوم ارائه خدمات اجتماعی است.

شهردارتهران گفت: در مرحله بعد علاوه بر اضافه شدن این ظرفیت ها، دنبال این هستیم که باهوشمندسازی توسعه خدمت را انجام داده و شهر را به صورت فعال و پویا ببینیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رها شدن از این ویروس باشیم و سربلند از این مراحل عبور کنیم.

شهردار تهران گفت: برای کوتاه کردن عوارض کرونا و ارائه خدمت پس از کرونا شهرداری باید آمادگی لازم را داشته باشد و مسیر خدمتگزاری مردم را تسهیل کند تا شاهد رضایت مردم باشیم.

همچنین در این مراسم تنی چند از افراد داوطلب ایمنی و سلامت مناطق توسط شهردار تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز