مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

هیچکس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۵:۲۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۴۴۹۰
هیچکس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد
پورحسینی ضمن تاکید بر واردات هوشمند در کنار حمایت از تولید داخل افزود: هیچکس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد.

به گزارش برنا؛ سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرکل حوزه وزارتی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان غذا و دارو با قدردانی از خدمات شایسته دکتر شانه ساز اظهار کرد: دکتر شانه‌ساز از افراد خوش نام و سخت کوش هستند که در شرایط بسیار سختی این وظیفه را به دوش کشیدند.

او افزود: کرونا شرایط ویژه‌ای بود و ایشان با ویژگی صبر، تحمل و متانت در این سنگر خدمت رسانی کردند. از تلاش و همکاری ایشان در وزارت بهداشت استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه در وزارت بهداشت کمتر مراسم تودیع داریم زیرا وزارت بهداشت از نیروهای مخلص و متخصص برخوردار است و کمتر مجبور هستیم که از بیرون نیروهایی را وارد مجموعه کنیم.

پورحسینی با اشاره به توانمندی‌های دکتر دارایی رییس جدید این سازمان عنوان کرد: ایشان یک رزمنده، فرد علمی و دانشگاهی، آشنا به حوزه غذا و دارو و بخش خصوصی است، گرچه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار گسترده نیست اما حجم بازار آن مهم نیست زیرا از خدمات اجباری بوده و هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد بنابراین از حوزه های استراتژیک به حساب می‌آیند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به تاکید اسلام در مورد غذا عنوان کرد: در اسلام به غذا و کیفیت آن اشاره شده، غذا حوزه ای است که مردم روزانه با آن ارتباط دارند؛ جایی را سراغ نداریم که روزانه تصمیماتش به اندازه سازمان غذا و دارو در زندگی مردم اثر داشته باشد بنابراین وظیفه خود می دانیم که از این حوزه حمایت و پشتیبانی کنیم.

او یکی از ویژگی‌های منعطف سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید داخل دانست و گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت داخلی در حوزه تولید، برای واردات هوشمند نیز تصمیم گرفت که مصداق کار جهادی در سازمان غذا و دارو است. بنابراین انتظارات از این سازمان بالاتر رفته است و امیدواریم شاهد ادامه حرکت رو به جلوی این سازمان باشیم.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه هشتم آبان ماه در حکمی دکتر بهرام دارایی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

محمدرضا شانه ساز از ۲۲ تیر ۱۳۹۸ سمت معاونت وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و دارو بر عهده داشت.

 

نظر شما