سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

عدم ایمنی بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۵:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۹۳۷۲
عدم ایمنی بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران
سید مجتبی شفیعی گفت: بیش از 600 دستگاه اتوبوس در تهران به علت عدم ایمنی متوقف است اما طی ماه های آینده پروژه تعویض مخازن همه آن ها انجام می شود و وارد ناوگان می شوند.

به گزارش خبرنگار برنا؛ مدتی به برخی اتوبوس‌ها بمب‌های متحرک گفته شد که منظور اتوبوس‌های گازی و کپسول‌ بوده است. شهریور سال 96 بود که محمد علیخانی، رئیس وقت کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش نسبت به اتوبوس های بدون ایمنی هشدار دارد و عنوان کرد که «در حال حاضر 2600 اتوبوس گازسوز فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند که بمب‌های متحرکی هستند و ممکن است هر لحظه حادثه‌ای رخ دهد. کپسول‌های گازی تحت فشار هستند و طول عمری دارند که واقعا خطرناک هستند  همیشه باید تست شوند. این اتوبوس‌ها به صورت بمب‌های متحرک هستند و در حال حاضر 2600 اتوبوس فرسوده که عمدتاً‌ به بخش خصوصی واگذار شده‌اند در شهر تهران تردد می‌کنند.» در این خصوص و وضعیت اتوبوس های سطح پایتخت به سراغ سیدمجتبی شفیعی، سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رفتیم.

او با اشاره به وضعیت اتوبوس هایی که به بمب های متحرک معروف بودند به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه در حال حاضر اتوبوس هایی که دوره کارکرد مخازن CNG آن ها گذشته و ایمنی لازم را ندارند متوقف بوده که این اتوبوس های بیش از 600 دستگاه هستند.

شفیعی افزود: برنامه ریزی ها انجام شده و همه مراحل عقد قرارداد صورت گرفته و طی ماه های آینده پروژه تعویض مخازن انجام می شود و وارد ناوگان خواهند شد.

این مقام مسئول درشهرداری تهران تصریح کرد: حداقل 500 دستگاه تا قبل پایان سال وارد ناوگان  می شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اتوبوس هایی که مشکل داشتند متوقف شده و سایرین در حال بهره برداری هستند.

او در پایان با اشاره به وضعیت ایمنی اتوبوس هایی که هم اکنون در سطح شهر تردد می کنند، تاکید کرد: آن هایی که در سطح شهر کار می کنند هنوز مدت زمان استفاده شان برقرار است و ایمنی لازم را دارند.

//انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز