خوردن این گوشت از انواع بیماری ها پیشگیری می کند

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۲۲:۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۷۱۲
خوردن این گوشت از انواع بیماری ها پیشگیری می کند
مصرف تخم بلدرچین بسیار رایج است و از خواص آن بسیار گفته‌شده است اما آیا مصرف گوشت بلدرچین هم برای سلامتی مفید است؟ آیا عوارضی هم دارد؟ در این مطلب از مواد مغذی و ارزش عذایی گوشت بلدرچین، خواص مصرف آن و همین‌طور عوارض مصرف زیاد آن گفته‌ایم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش برنا؛ بلدرچین نوعی پرنده کوچک‌جثه مانند جوجه است. نام لاتین آن کورتونیکس (Cortunix) است. افراد بسیاری طعم گوشت این پرنده را دوست دارند و معتقدند که مصرف آن خواص بسیاری دارد. حالا که شما هم به‌دنبال فواید مصرف گوشت بلدرچین هستید بهتر است ابتدا با مواد مغذی آن آشنا شوید.

مواد مغذی بسیاری در گوشت بلدرچین وجود دارد. از این مواد می‌توان به پروتئین، فسفات، چربی، کلسیم، آهن و روی اشاره کرد. از ویتامین‌های گوشت بلدرچین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید مصرف گوشت بلدرچین

۱. درمان کم‌خونی

آهن موجود در گوشت بلدرچین کم خونی را درمان می‌کند. آهن، با نقش مؤثری که در تولید هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون دارد، مشکل کم‌خونی بدن را برطرف می‌کند.

۲. تأمین انرژی موردنیاز بدن

گوشت بلدرچین حاوی ویتامین B2 است که کربوهیدرات را به قند تبدیل می‌کند. همان طور که می‌دانید، قند ماده انرژی‌زایی است که بدن به آن نیاز دارد.

۳. مراقبت از پوست

گوشت بلدرچین، علاوه‌ بر ویتامین‌های A و B، ویتامین E هم دارد. ویتامین E بلدرچین مانند ویتامین E موجود در سبزیجات و میوه‌ها مانع پیری پوست می‌شود و در عین حال، برای بازسازی و احیای پوست نیز مفید است.

۴. حفظ قدرت و استحکام استخوان‌ها

گوشت بلدرچین فسفر و کلسیم دارد. این ۲ ماده مغذی برای مراقبت از استخوان‌ها مفیدند؛ بنابراین با مصرف این گوشت می‌توانید از بیماری پوکی استخوانِ ناشی از نبود کلسیم و فسفات پیشگیری کنید.

۵. ترمیم بافت‌های بدن

یکی دیگر از فواید گوشت بلدرچین ترمیم بافت‌های صدمه‌دیده بدن است. پروتئین موجود در گوشت و تخم بلدرچین به ما در بازسازی و احیای برخی از بافت‌های بدن و سلول‌های ناخن‌ها، پوست و مو کمک می‌کند و تولید هورمون و آنزیم‌های بدنمان را افزایش می‌دهد.

۶. مراقبت از سلامت قلب

پروتئین موجود در گوشت و تخم بلدرچین موجب حفظ توازن کلسترول بد در بدن می‌شود. این موضوع در سلامت قلب مؤثر است.

نظر شما