سیستم آموزشی ما خالی از خلل نیست

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۰:۳۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۲۳۴۳
سیستم آموزشی ما خالی از خلل نیست
زلفی گل گفت: آزمون سراسری ما طی نیم قرن گذشته موفق بوده اما این بدان معنا نیست که خالی از خلل است.

به گزارش برنا؛ محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در همایش ملی سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی اظهار کرد: نظام سنجش و پذیرش دانشجو نقطه آغاز نهاد آموزش عالی و سازمان دانشگاهی است؛ به تعبیر فلاسفه، همه حقیقت در نقطه آغازین هر پدیده حضور دارد؛ بنابراین باید به نقطه آغازین هر سیستمی نهایت توجه را کرد.

زلفی گل تصریح کرد: با نگاهی به واقعیت‌های آشکار می‌توان نتیجه گرفت آزمون سراسری در طول بیش از نیم قرن حیات خود از این حیث موفق و سربلند بوده است؛ کافی است به چهره‌های برتر این آزمون در طول این سال‌ها نگاهی بیاندازیم. اما این بدان معنا نیست که سیستم ما خالی از هر گونه خلل است، به ویژه با توجه به تحولات صورت گرفته در نظام‌های آموزش عالی جهان و نیز با نظر به تحولات عمیق و گسترده حاصل شده در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کاستی‌ها بیشتر احساس می‌شود.

وزیر علوم گفت: تصویب دو قانون مهم درباره آزمون‌های سازمان سنجش در مجلس شورای اسلامی و تصویب بیش از ۷۰ مورد نکات مهم در همین زمینه در شورای ملی انقلاب فرهنگی نشان می‌دهد که کنکور یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان عالی رتبه کشور است و در راس همه رهبر انقلاب بر ضرورت ایجاد تحولات لازم در کنکور اشارات راهگشایی داشته‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز