ریشه ترس از تزریق واکسن کرونا کجاست؟

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۴:۴۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۵۱۳۵
ریشه ترس از تزریق واکسن کرونا کجاست؟
جلال یونسی با اشاره به ریشه ترس از واکسن برخی افراد گفت: باید آگاهی و اطلاعات لازم درباره واکسن، فواید و عوارض آن به صورت کامل به مردم ارائه شود تا میزان ترس، نگرانی و اضطراب به شدت کاهش پیدا کند.

به گزارش برنا؛ در حال حاضر ترس و نگرانی برخی از گروه‌های جمعیتی ناشی از برخی شبهات درباره نوع واکسن، عوارض آن و نتایج واکسیناسیون وجود دارد و باعث شده  بسیاری از افراد نه به دلیل نوع واکسن بلکه به دلیل ترس از آمپول، درد و هر دلیل دیگری علاقه‌ای به تزریق واکسن نداشته باشند. انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی و بازتاب اخبار و اطلاعات رسانه‌های خارجی نیز که گاهی به ترس دامن می‌زند، باید مورد توجه قرار گرفته و توسط جامعه پزشکی تشریح شود. البته ناآگاهی و کمبود اطلاعات و امثال آن می‌تواند از اصلی‌ترین دلایل ترس مردم از تزریق واکسن باشد.

جلال یونسی، دبیر بورد روان‌شناسی کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: ریشه ترس در روان شناسی به نادانی و عدم اطلاع از ترس مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که آگاهی ما از موضوعی که نسبت به آن می‌ترسیم، بالا رود، ترس به شدت پائین می‌آید، افزود: باید آگاهی و اطلاعات لازم درباره واکسن، فواید و عوارض آن به صورت کامل به مردم ارائه شود.

یونسی ادامه داد:  آگاهی‌های ناقص و وجود اطلاعات غلط در فضای مجازی می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: باید اطلاعات درست و صحیح به مردم برسد و اطلاعات غلط در ذهن مردم اصلاح شود.

وی تصریح کرد:  ابتدا مردم باید بدانند واکسن چیست و عملکرد آن چگونه است. همچنین باید بدانند عواقب واکسن به چه شکل است و در این خصوص اطلاعات کامل داشته باشند.

یونسی گفت:  اگر اطلاعات واقعی و درست را متخصصان از سوی صاحب نظران به مردم بدهند، میزان ترس، نگرانی و اضطراب به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون اقداماتی برای مقابله ترس مردم از واکسن کارهایی انجام شده اما میزان آن کم است و باید بیشتر از آن انجام شود افزود: غیر از وزارت بهداشت، صدا و سیما، رسانهها و... باید اطلاعات درستی برای تزریق واکسن به مردم دهند تا اطلاعات ناقص از بین برود.

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز