خبر مهم در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۴۳۴
خبر مهم در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی
اطلاعیه ثبت نام بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) منتشر شد.

به گزارش برنا؛ بر اساس این اطلاعیه، بازنشستگان و مستمری بگیرانی که قصد ثبت نام بیمه تکمیلی برای خود و افراد تحت تکفل را دارند لطفا به موارد زیر توجه داشته باشند.

چه کسانی مجدد ثبت نام کنند؟

۱. آن دسته از بیمه شدگانی که در قرارداد قبل بیمه تکمیلی داشته‌اند و از حقوقشان بابت بیمه تکمیلی و عمر کسر می‌شود، نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

۲. ثبت نام صرفا از طریق سامانه (سایت) کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران بنشانی (Www. kabta. ir) امکان‌پذیر است و از مراجعه حضوری به کانون بازنشستگان خودداری نمایید.

۳. قرارداد بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر از تاریخ و۱۴۰۰/۰۹/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۸/۳۰به مدت یک سال است و با وارد کردن اطلاعات در برگه ثبت نام موافقت شما جهت برقراری بیمه تکمیلی و بیمه عمر برای یک سال ایفاد می‌شود.

۴. با توجه به ضوابط قرارداد بیمه درمان تکمیلی و بیمه عمر کسر از حقوق نامبرده و افراد تحت کفالت ایشان از آذرماه ۱۴۰۰ اعمال و بازنشسته مجاز به استفاده از بیمه تکمیلی از تاریخ شروع قرارداد است.

۵. با توجه به ضوابط ثبت نام قرارداد بیمه درمان تکمیلی و بیمه عمر بازنشسته می‌بایست همسر خود را بیمه کند مگر در مواردی که همسر خود شاغل یا بازنشسته باشد در صورت تمایل برای ثبت نام افراد تحت کفالت بازنشسته می‌بایست کلیه افراد (فرزندان و والدین) که به تبع بیمه شده اصلی دارای دفترچه بیمه پایه می‌باشند را بیمه کند و امکان انتخاب گزینشی میان آنها وجود ندارد. در صورت رعایت نکردن این بند مسئولیت‌ عدم سرویس‌دهی شرکت بیمه‌گر، به عهده شخص ثبت‌نام‌کننده است.

۶. در صورت ثبت نام امکان تغییر و انصراف تا پایان قرارداد وجود ندارد مگر در موارد (ازدواج، فوت، طلاق، اشتغال به کار، خروج از کفالت و سربازی) که در این صورت باید فورا به کانون اطلاع داده شود و در صورت‌ عدم اطلاع کانون مسئولیتی در قبال وجوه کسر شده از شما نخواهد داشت.

۷. استفاده از خدمات بیمه تکمیلی و بیمه عمر منوط به کسر حق بیمه توسط شعبه مربوطه است و دریافت معرفی نامه و تحویل فاکتور ظرف مدت ۴۵ روز بعد از کسر از حقوق امکان‌پذیر است.

۸. در صورتیکه اشخاص پس از ثبت نام تصمیم به انتقال پرونده خود از شعب تامین اجتماعی تهران به دیگر استان‌های کشور بگیرند باید ابتدا به کانون مراجعه و باتسویه باقیمانده حق بیمه امکان انتقال را فراهم نمایند و در غیر اینصورت مسئولیت آن به عهده ایشان است.

۹. تکمیل فرم ثبت نام به مفهوم قرارگرفتن نام افراد در لیست بیمه تکمیلی و بیمه عمر نمی‌باشد و شخص باید با پیگیری خود از طریق دریافت فیش حقوقی از سایت www. tamin. ir و یا مراجعه به کانون از برقراری بیمه تکمیلی و بیمه عمر اطمینان حاصل نمایند و در صورت‌ عدم پیگیری مسئولیت آن به عهده ثبت‌نام‌کننده است.

توجه: مسئولیت اطلاعات وارد شده در سامانه ثبت نام و انصراف به عهده شخص بیمه شده است، و کانون بازنشستگان مسئولیتی در قبال ورود اطلاعات اشتباه ندارد. (دقت نمائید کد شعبه تامین اجتماعی خود را صحیح وارد کنید. کد شعبه منظور شعبه تامین اجتماعی که حقوق خود و همچنین فیش حقوقی و حکم حقوق را از ان دریافت می‌کنید، است). (در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم ثبت نام حداکثر تا ۵ روز پس از تاریخ ثبت نام جهت اصلاح به کانون بازنشستگان مراجعه نمائید.)

توجه: برای اضافه نمودن افراد تحت تکفل (همسر - فرزندان - پدر و مادر) وارد کردن اطلاعات کلیه نفرات تحت کفالت شخص اصلی الزامی‌ست.

بیمه تکمیلی و بیمه عمر از چه زمان محاسبه خواهد شد؟

توجه: تمامی کسورات بابت بیمه تکمیلی و بیمه عمر از آذر ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود.

توجه: پس از ثبت نهایی دیگر نمی‌توانید دوباره ثبت نام کنید و یا اطلاعات خود را ویرایش کنید پس با دقت اطلاعات خود و افراد تحت تکفل خود را وارد نمایید.

توجه: حروف را به صورت فارسی و اعداد مثل کد ملی. شماره مستمری و… به‌طور انگلیسی در سامانه وارد نمایید.

توجه: مهلت ثبت نام و انصراف از بیمه تکمیلی تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ است و قابل تمدید نمی‌باشد.

توجه: بیمه شدگانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند در صورت کسور نشدن حق بیمه حداکثر تا ۲ ماه بعد از تاریخ ثبت نام با گرفتن فیش حقوقی اخرین ماه حتما به کانون مراجعه کنند * در صورت‌ عدم پیگیری مسئولیت با شخص ثبت‌نام‌کننده است *

توجه: با آغاز قرارداد به صورت رسمی نرخ قرارداد امسال و هچنین جدول تعهدات هم به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

انتهای پیام

 

نظر شما