آلودگی هوا کرونا را تشدید می‌کند؟

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۰۵:۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۵۷۷۶
آلودگی هوا کرونا را تشدید می‌کند؟
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا وضعیت شیوع کرونا را در شرایط آلودگی هوا تشریح کرد و گفت: جمله استعدادهایی که در آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند، ابتلا به بیماری‌های ویروسی است که یکی از این ویروس‌ها، ویروس کروناست.

به گزارش برنا؛ برخی بررسی‌ها در کشورهای مختلف نشان داده که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند شرایط شدید کووید ۱۹ را تشدید کند و احتمالاً باعث افزایش نرخ مرگ و میر شود. مطالعات متعددی برای بررسی تاثیر کوتاه‌مدت آلاینده‌های مختلف هوا انجام شده است. از آن‌جایی که در حال‌ حاضر ویروس در جمعیت زیادی گسترش یافته است حالا که وارد فصل سرد سال و افزایش آلاینده ها شده‌ایم این نگرانی به وجود آمده می‌آید که تا پایان فصل سرما با آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و ویروس کرونا چه کاری باید انجام دهیم؟

مصطفی قانعی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا گفت: موضوع آلودگی هوا و مشکلات و عوارضی که برای ریه ایجاد می‌کند کاملا شناخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که آلودگی هوا ایجاد می‌کند، موضوع اختلال در سیستم دفاعی ریه است، افزود: این اختلال در سیستم دفاعی باعث می‌شود استعداد افراد برای ابتلا به بیماری و تشدید بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر شود.

قانعی ادامه داد: اعلام می‌کنند در آلودگی‌های هوا بیماران تنفسی و قلبی از خانه خارج نشوند چراکه آلودگی هوا بیماری زمینه‌ای آنان را تشدید می‌کند و همچنین انسداد ریه را افزایش می‌دهد. گفتنی است از جمله استعدادهایی که در آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند، ابتلا به بیماریهای ویروسی است که یکی از این ویروس‌ها، ویروس کروناست.

وی با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوا یک تصمیم مدیریتی است، گفت: فناوری لازم موجود است و باید از آن استفاده کرد و مردم را نجات داد. همچنین در اینکه در آلودگی هوا عوارضی وجود دارد، شکی نیست.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: درباره کرونا آمار مشخصی از تشدید بیماری آن‌ها با توجه به آلودگی هوا وجود ندارد.

قانعی ادامه داد: در فصل سردسال، فضا ها بسته و تهویه دچار مشکل است بنابراین هوای داخل اتاق نمی‌چرخد و به همین دلیل شانس آلاینده‌ها و ویروس‌ها بیشتر می‌شود همچنین تجمعات هم می‌تواند باعث می‌شود میزان بیماری ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز