وزیر بهداشت:

۴ ماهه ۱۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا تزریق کردیم/ عده ای فقدان واکسن را بهانه‌ای برای پذیرش FATF و برجام کردند

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۸:۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۸۱۱۵۴
عین اللهی گفت: مردم به صحنه آمدند، در 4 ماه 120 میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

به گزارش برنا؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین آغاز مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا گفت: قدرت مقابله با کرونا در واکسیناسیون را مردم در 4 ماه به نمایش گذاشتند.

وی افزود: مردم به صحنه آمدند، در 4 ماه 120 میلیون دُز واکسن تزریق کردیم.

عین اللهی با اشاره به اینکه  تولید 5 نوع واکسن کرونا نشان دهنده قدرت ما در این زمینه است، ادامه داد: تاکنون هیچ کشوری این تعداد واکسن تولید نکرده است.

وزیر بهداشت با سیستم موجود در زمینه بهداشت کشور آمادگی مقابله با ورود هرگونه میکروارگانیزم هستیم.

عین اللهی گفت:  واکسن نورا تا یک ماه آینده وارد میدان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۱۱۹میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۴۱ دز واکسن در کشور تزریق شده است که از این تعداد، هفت میلیون و ۸۷۷ هزار و ۲۸۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: با انجام واکسیناسیون تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به ۲ هزار و ۶۷۶ بیمار در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گفته عین اللهی، سپاه در طرح شهید سلیمانی کمک بزرگی به کشور کرده و اقدامات درخشانی در دوران کرونایی انجام داده است و نقشه دشمنان این مرز و بوم را که سعی در تخریب چهره ارکان نظام داشتند، به خوبی خنثی کرده است. آمار ۵۰ هزار مبتلا و فوت ۷۰۰ نفر در روز با انجام واکسیناسیون بسیار کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت متذکر شد که بیماری کرونا سبب شده تا چهره واقعی کشورها و مدعیان برتر را نشان داد. همین کشورها با وجود همه قدرت های مالی در این بحران درمانده شده بودند اما در همین بازه زمانی قدرت واقعی ایران با وجود تحریم و فشارهای مالی نشان داده شد.

وی با اشاره به شرایط تزریق واکسن در دولت قبل گفت: در دولت قبل مشکلات فراوانی برای تهیه واکسن وجود داشت و این فشارها و نبود واکسن، بهانه‌ای برای پذیرش FATF و برجام شده بود، اما با روی کار آمدن دولت جدید واردات واکسن شدت گرفت و میزان تزریق در یک روز به اندازه تعداد جمعیت کشور امارات متحده رسید در حالی که زمانی می‌گفتند امارات همه مردم خود را واکسینه کرده اما ما کاری نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز