امدادرسانی به ۳۷ هزار نفر در حوادث جوی کشور

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۲۲:۰۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۲۹۵۹
امدادرسانی به ۳۷ هزار نفر در حوادث جوی کشور
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات امدادی در حوادث جوی بویژه سیل‌وآبگرفتگی در استان‌های جنوبی کشور گفت: امدادگران جمعیت از یک هفته گذشته تاکنون به بیش از 37 هزار هموطن آسیب‌دیده در این حوادث امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش برنا؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از روز هشتم تا ساعت 6 عصر امروز 15 دی‌ماه، 30 استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی شدند که 101 شهرستان در 19 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی اظهار کرد: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، از یک هفته گذشته تاکنون در مجموع به 37 هزار و 315 آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و 6458 نفر (از طریق توزیع چادر یا برپایی چهار اردوگاه در چابهار، کنارک و میناب) اسکان اضطراری داده شدند.

کولیوند افزود: در بازه زمانی یاد شده، 4051 نفر/روز امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث جوی در 309 منطقه شامل 56 شهر، 200 روستا، 16 منطقه عشایری و 35 محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و 103 نفر را به مناطق امن و هشت نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند. متاسفانه 10 نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل‌وآبگرفتگی در استان‌های کرمان (2 نفر)، فارس (5 نفر) و سیستان و بلوچستان (3 نفر) جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از 394 واحد مسکونی تخلیه آب انجام و 201 خودرو نیز رهاسازی شد. همچنین تاکنون اقلام زیستی و امدادی مورد نیاز به ارزش تقریبی 10 میلیارد تومان میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

کولیوند با اشاره به اینکه 120 تن اقلام امدادی از طریق هوایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است، افزود: از روز گذشته تا ساعت 6 عصر امروز چهار فروند بالگرد هلال‌احمر، با 47 سورتی و 25 ساعت پرواز، 11 تن محموله امدادی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس منتقل کردند و علاوه بر جابه‌جایی 163 نیروی عملیاتی به مناطق درگیر حادثه سیلاب، 23 حادثه‌دیده را نیز به نقاط امن انتقال دادند.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در 52 شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما