ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای بومی‌سازی شد

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۵۹۹۸
ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای بومی‌سازی شد
یک شرکت ایرانی موفق به تولید انواع ماشین‌های برداشت سیب‌زمینی در مدل‌های مختلف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ماشین‌ برداشت سیب‌زمینی در چرخه کشاورزی و برداشت انواع محصولات غده‌ای نظیر سیب‌زمینی، پیاز و سیر کاربرد دارد و به همین دلیل، در انواع مختلف و با ماموریت‌ها و وظایف گوناگون طراحی شده است.

مدل‌های مختلف این ماشین با توجه به شرایط کشاورز و اقلیم، اقدام به برداشت محصولات غده‌ای و جمع‌آوری آنها در کیسه، تریلی و . . . می‌کند.

مکان سفارشی‌سازی

به گفته شورش خاطری مدیرعامل شرکت طراح ژاو صنعت، این شرکت قادر است در کنار تنوع ماشین‌های تخصصی این حوزه، متناسب با شرایط کشاورزان، سفارش گرفته و ماشین دلخواه آنها را تولید کند.

تمام قطعات این ماشین‌ها، تولید شرکت است و آنها توانسته‌اند برخی قطعات تحریمی آن نظیر زنجیر که پیشتر از آلمان وارد می‌شد را با همان میزان کیفیت، در داخل کشور تولید کنند.

 

صادرات

این قطعات ایران‌ساخت، علاوه بر تولید و فروش در داخل کشور، به برخی کشورها نیز صادر شده است. در مورد ماشین‌ها نیز تاکنون چندین مورد صادرات به کشور عراق صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک، فرآیند صادرات این ماشین‌ها به کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان صورت خواهد گرفت.

این شرکت با همگرایی صنعت و دانشگاه، از طریق تحصیل‌کردگان و افراد متخصص این حوزه، درصدد راه‌اندازی خط تولید این ماشین‌ها به صورت کامل است.

 

اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 85 نفر

خاطری با بیان اینکه چیزی در حوزه دانش و تجربه کم ندارند، گفت: مشکل بزرگ ما در شرایط فعلی، نقدینگی است که سبب شده تا شتاب توسعه محصولات ما پائین بیاید. معاونت علمی و فناوری، با اعطای تسهیلات، از تولید و توسعه محصولات ما حمایت به عمل آورد که امیدوارم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

تولید و توسعه ماشین‌آلات برداشت سیب‌زمینی برای حدود 25 نفر به شکل مستقیم و حدود 60 نفر به شکل غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

طرح ماشین برداشت سیب‌زمینی با دریافت تسهیلات  معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مورد حمایت قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز