جاذبه‌های گردشگری ایران را به رخ تماشاگران جام جهانی قطر بکشانیم

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۰۶:۰۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۶۲۳۷
جاذبه‌های گردشگری ایران را به رخ تماشاگران جام جهانی قطر بکشانیم
باتوجه به اینکه مسابقات جام جهانی را پیش رو داریم و ایران قصد میزبانی تعدادی از تماشاگران این بازی ها را دارد باید این فرصت را غنیمت شمرد و در این مدت باقی مانده به معرفی جاذبه های گردشگری پرداخت و از ظرفیت گردشگری الکترونیک استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از زمانی که اینترنت در زندگی بشر ظهور کرد، امکان تولید محتوا و برقراری ارتباط با نقاط مختلف را به وجود آورد. امروزه ردپای این ابزار پیچیده‌ چند زمینه‌ای را در هر عرصه ای می توان پیدا کرد که گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست.

رزرو بلیت، هتل و تور همچنین معرفی جاذبه های گردشگری در دسته گردشگری الکترونیک قرار می گیرند. به این ترتیب رونق این فناوری سبب سهولت ارتباط می شود تا افراد بتوانند با در نظر گرفتن همه گزینه های مورد نظر خود و مقایسه آن ها انتخاب های ایده آل و در نهایت سفر به یاد ماندنی را داشته باشند همچنین بازدید از جاذبه هایی از قبیل ابنیه قدیمی ، اشیای قدیمی، موزه ها، صنایع دستی و... در سایت ها به صورت تصاویر سه بعدی در این دسته قرار می گیرند.

از آن سوی ماجرا نیز ارائه دهندگان خدمات نیز با به نمایش گذاشتن پتانسیل ها و معرفی جاذبه های ناشناخته و بکر محل زندگی خود درآمدزایی خواهند داشت و اینگونه ارتباط مطلوب در بدنه گردشگری شکل می گیرد.

بسیاری از کشور ها با استفاده از این ظرفیت مهم درآمدزایی چشمگیری دارند و اینگونه گوی سبقت را از کشورهایی که از نفت تغذیه می کنند ربوده اند.

طبق گزارشات سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۷ میزان سفرهای گردشگری در جهان به عددی نزدیک یک میلیارد و ۳۲۳میلیون و در سال ۲۰۱۸ با رشد ۶ درصدی به یک میلیارد و چهارصد میلیون سفر رسید که این امر نشان دهنده تاثیر مستقیم رشد گردشگری الکترونیک است.

طی سال های اخیر گردشگری تبدیل به صنعتی رقابتی شده و کشورها برای کسب درآمد بیشتر متمایل به روش های جدید و ارائه نوآوری در این صنعت شده اند، پرداختن به این موضوع از چشم دولتمردان نیز پنهان نمانده است.

مسجد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ابراز امیدواری به آینده گردشگری، اظهار کرد:  برای رونق گردشگری به طور حتم کار الکترونیک و فناوری‌های نوین اجتناب ناپذیر است. هر مکانی که ارزش دیدن دارد سوژه گردشگری است و اگر معرفی مکان‌های گردشگری در فضای مجازی به درستی انجام شود، گردشگران خارجی ترغیب به مسافرت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در گردشگری استفاده از فعالیت‌های الکترونیک اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد: در این حوزه فعالیت‌های سنتی و فناورانه در تعارض با هم نیستند، این دو در کنار هم بوده و برای رونق گردشگری مکمل یکدیگرند.

ضرغامی تصریح کرد: همه فعالان این عرصه باید در فضای مجازی وارد شوند و ظرفیت‌هایشان را معرفی کنند. ما به یک هاب بزرگ نیاز داریم که سایر پلتفرم‌ها در زیرمجموعه آن تعریف شوند. سرویس‌ها باید هم‌افزا شوند که خدماتشان برای عموم مردم به راحتی قابل دسترس باشند.

تنگه

38 درصد ترافیک اینترنت مربوط به گردشگری است و همین امر نشان دهنده کاربرد فراوان اینترنت در صنعت گردشگری است علاوه براین باتوجه به اینکه شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) نیز با گردشگری الکترونیک اتباط دارد، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اهمیت گردشگری الکترونیک اظهار کرد:  موضوعات متعددی در گردشگری نوین وجود دارد. استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری الکترونیک داریم در برنامه ما قرار دارد. 

فاطمی ادامه داد: گردشگری در دوره های مختلف بسیار لاغر شد و به نوعی بازوهای خود را از دست داده است. گردشگری الکترونیک، گردشگری ورزشی و گردشگری سلامت از بازوهای مهم ما بوده است و درحال حاضر درحال برگردان آنان با کمک افراد متخصص و فعال در این زمینه هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با تاکید براینکه امسال سال گردشگری الکترونیک خواهد بود بیان کرد: ما وظیفه های خود را در حوزه های مختلف احصا کرده ایم همچنین اصلی ترین موضوع ما گردشگری خانواده است. امسال هم سعی کردیم با موضوع گردشگری خانواده جاذبه های مکمل را ایجاد کنیم. 

باتوجه به اینکه مسابقات جام جهانی را پیش رو داریم و ایران قصد میزبانی تعدادی از تماشاگران را دارد باید این فرصت را غنیمت شمرد و در این مدت باقی مانده به معرفی جاذبه های گردشگری پرداخت و از ظرفیت گردشگری الکترونیک استفاده کرد.

ایجاد اپلیکیشن های متعدد، فعال کردن بخش خصوصی با هماهنگی و نظارت دولت به کمک جوانان فعالی که اگر امکانات لازم به آنان داده شود می توانند اپلیکیشن های متعدد را جهت رونق گردشگری الکترونیک فراهم کنند از جمله گام هایی است که می توان در این زمینه به درستی برداشته شوند همچنین عموم مردم که به اینترنت دسترسی دارند نیز می توانند در این زمینه کمک شایانی کنند و اطلاع رسانی ارزانتر، سریعتر و بهینه تر را در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز