مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با برنا:

تعطیلی مدارس راه علاج نیست

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۱:۱۷:۴۸
کد خبر: ۳۵۳۷۹۷
تعطیلی مدارس راه علاج نیست
مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: دولت باید وام خودرو را برای خودروهای فرسوده در نظر می‌گرفت؛ تعطیلی مدارس علاج قطعی کاهش آلودگی هوا نیست.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری برنا، اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست و مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست 10 سال گذشته، برخی از ماشین‌های فرسوده را از رده خارج کرده است اما این سازمان برای از رده خارج کردن دیگر خودروهای فرسوده، به سرمایه و بودجه نیاز دارد.

کهرم ادامه داد: دولت بدون نظرخواهی از سازمان حفاظت از محیط زیست 115 هزار خودرو را به مردم داد؛ که اگر در این خصوص با سازمان محیط زیست مشورت می‌شد، پیشنهاد می‌دادیم تا وام خودرو را به افرادی بدهند که خودروهاشان فرسوده شده است.

وی با بیان این‌که پول را باید در دامن خودروسازان ریخت، بیان داشت: باید خودروهای تازه وارد کرد و خودروهای فرسوده را از رده خارج کرد. باید به مردم پیشنهاد داد، خودروهای فرسوده خود را تحویل دهند تا وام یا خودروی نو به آن‌ها تحویل داده شود.

  مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس راه علاج  قطعی کاهش آلودگی هوا نیست، عنوان کرد: ابتکار با صداقت بیان کرد عملی شدن برنامه‌های محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا حدود 10 سال زمان می‌برد. باید مترو و وسایل حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم یا باید چاره‌ای برای افزایش فضای سبز پیدا کنیم.

کهرم در خصوص طرح زوج و فرد در کشور گفت: شهر پاریس با وجود اینکه در پاکی هوا و نوع اتوموبیل‌هایش حرف اول را می‌زند، سال گذشته این طرح را اجرا کرد. اما در ایران این طرح نیز جوابگو نبوده و مردم راهکارهایی برای فرار از طرح ترافیک پیدا کردند.

وی در پایان صحبت‌هایش افزود: برای مقابله با آلودگی هوا قبل از هرکاری، نیاز به ایجاد فضای سبز است. اما تا زمانی‌که هزینه زمین‌ها بسیار گران است نمی‌توان این فضا را ایجاد کرد.

گفتنی است؛ در پی استمرار آلودگی هوای پایتخت، نشست کمیته اضطراری آلودگی هوا عصر امروز «شنبه» در استانداری برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز