آزادی ۹۰۹۲۱ زندانی‌غیرعمد با همت ستاد دیه

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۳:۵۹:۳۸
کد خبر: ۳۵۳۸۷۰
آزادی ۹۰۹۲۱ زندانی‌غیرعمد با همت ستاد دیه
سید اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور از آزاد سازی 90921 از زندانیان غیر عمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛سید اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور با تقدیر از حمایت های مردم نوعدوست و مساعدت های مسئولان در راستای آزادی زندانیان نیازمند  گفت : در 9 ماهه سال جاری 5 هزار و 644 مددجو آزاد شده اند. این مددجویان به دلیل محکومیت مالی ، دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی در زندان به سر می بردند که با مشارکت مردم شریف ایران از بند زندان آزاد شده اند.

جولایی با اشاره به اینکه زمینه های ورود ناخواسته افراد به زندان مانند امروز آن همه گسترده و عمومی نبود افزود: طبق آمار مجموع آزادی‌های این ستاد از ابتدای فعالیت خود تا پایان سال 78 همواره کمتر از 200 نفر بود که این افراد هم به دلیل پایین بودن مبالغ بدهی و حتی نرخ دیه در مدت کوتاهی حکم استخلاص آن‌ها فراهم می‌شد.

مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به جمعیت کیفری محکومان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری کشور گفت: در حال حاضر تعداد 9 هزار 840 مددجوی واجد شرایط کمک در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد مبلغی معادل 500 میلیارد تومان مورد نیاز است.

جولایی در پایان خاطر نشان کرد: از زمانی که سامانه پرداخت راه اندازی شده است حدود 20 هزار نیکوکار مبالغ اهدایی خود را واریز کرده اند و در امر معنوی بازگرداندن سرپرست خانواده های بی بضاعت و چشم انتظار مشارکت داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز