حمایت کمیته امداد از حدود ۴۷۵ هزار مددجوی اهل تسنن و اقلیت‌های دینی

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۲۸:۱۷
کد خبر: ۳۵۳۸۸۸
حمایت کمیته امداد از حدود ۴۷۵ هزار مددجوی اهل تسنن و اقلیت‌های دینی
دستیار معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گفت: برای ارائه خدمات به نیازمندان و محرومان دین و مذهب آنان در نظر گرفته نمی‌شود و اکنون حدود 475 هزار مددجوی اهل تسنن و سایر اقلیت‌های دینی از خدمات حمایتی و معیشتی امداد بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛مجید ملکشاهی به مناسبت هفته وحدت با تشریح فعالیت‌های کمیته امداد به مددجوی اهل تسنن و اقلیت‌های دینی،اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران احترام خاصی برای اقلیت‌های دینی قائل است، بطوریکه حدود 463 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از اهل تسنن هستند.

وی با اشاره به پراکندگی جمعیت اقلیت‌های دینی در کشور تصریح کرد: بیشترین جمعیت سنی نشین تحت حمایت کمیته امداد در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان ، گلستان ،خراسان رضوی و کرمانشاه ساکن هستند.

ملکشاهی با تاکید براینکه رسالت کمیته امداد خدمت به نیازمندان بدون توجه به گرایش مذهب و دین است، گفت: این نهاد انقلابی در راستای خدمت صادقانه به اقشار مختلف جامعه تلاش زیادی می‌‌کند. خدمات ارزشمند این نهاد در راستای رفع چهره محرومیت به ویژه در نقاط محروم و دور افتاده قابل لمس و مشهود است.

دستیار معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه "باید شیعه و سنی با هم برادر باشند" در همین راستا هموطنان نیازمند اهل تسنن همانند سایر هموطنان اهل تشیع از حمایت‌ها و خدمات کمیته امداد برخوردارند و تفاوت در مذهب، در برخورداری از خدمات این نهاد نقشی ندارد.

وی افزود: یکی از برکات کمیته‌ امداد تحکیم انسجام ملی و وحدت بین مسلمانان است از این‌ رو علاوه بر اینکه مددجویان اهل تسنن از خدمات کمیته امداد برخوردارند، خیران اهل تسنن نیز با حوزه‌ های مختلف این نهاد به ویژه مشارکت‌های مردمی در تعامل و ارتباط هستند.

ملکشاهی با تاکید براینکه این نهاد در راستای کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر از همه افراد نیازمند حمایت و دستگیری می کند، گفت: همه مذاهب دینی همچون شیعه ، سنی ، مسیحی ، یهودی ، زرتشتی ، کلیمی ، ارمنی و سایر ادیان زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: کمیته امداد جدا از پرداخت مستمری ، کمک‌هایی در قالب طرح اکرام ایتام ، محسنین، هزینه‌های تحصیل ، درمان ، مسکن و سبدکالا به خانواده‌ای تحت حمایت پرداخت می‌کند.

وی اظهارداشت: اکنون رویکرد کمیته امداد توانمند سازی و استفاده از توان خانواده‌ها برای حل مشکلاتشان است که در این راستا هر ساله جمعی به مددجویان، تحت پوشش کمیته امداد اضافه و جمعی با توانمندسازی خارج می‌شوند.

گفتنی است، هم اکنون یک میلیون و 800 هزارخانوار در قالب چهار میلیون نفر در کشور از کمیته امداد خدمت می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز