دبیر علمی اولین کنگره چالش های بالینی در زنان:

سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۵:۱۲:۰۴
کد خبر: ۳۵۶۳۱۵
سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است
دبیر علمی اولین کنگره چالش های بالینی در زنان، مامایی و نازایی گفت: سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است و می توان با تمهیداتی از بروز آن به سادگی پیشگیری کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر فرح فرزانه  افزود:علاوه بر سرطان پستان ، سرطان های رحم و تخمدان نیز جزء سرطان های شایع به شمار می رود وپس از اینها سرطان دهانه رحم قرار دارد که از شیوع کمتری برخوردار است .

وی افزود : سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است و می توان با تمهیداتی از بروز این سرطان پیشگیری کرد . به عنوان مثال با ارایه اموزش هایی در این رابطه و تغییر رفتارهای جنسی که متاسفانه در جامعه در حال پیشرفت است می توان از شیوع این سرطان پیشگیری کرد. 

فرزانه بیان کرد :این سرطان تنها سرطانی است که ثابت شده با یک ویروس مقاربتی در ارتباط است یعنی در افرادی که ازدواج نکرده یا ارتباط جنسی نداشته اند، این سرطان رخ نمی دهد. 

وی با تاکید بر لزوم ارایه اموزشهای همگانی اجتماعی ، اظهار داشت : بسیاری از افراد تصور اشتباهی دارند مبنی بر اینکه اگر ازدواج موقت داشته باشند، مشکلی ایجاد نمی شود در صورتی که فرقی نمی کند و اگر خانمی بیشتر از یکبار ازدواج کرده باشد و یا با فردی ازدواج کند که پیش از این یک ویا چند بار ازدواج کرده باشد، ممکن است به این بیماری مبتلا شود چون همین مساله برای ویروس عامل این سرطان شریک جنسی متعدد به شمار می اید. 

فرزانه افزود : متاسفانه جامعه از این موضوع اطلاعی ندارد و تصور بر این است که فقط رفتار بد جنسی می تواند این بیماری را به وجود اورد این در حالی است که در اثر تغییر پارتینر، احتمال بروز این بیماری وجود دارد.

دبیر علمی اولین کنگره چالشهای بالینی در زنان، مامایی و نازایی تاکید کرد که این سرطان قابل پیشگیری است و می توان از بروز آن پیشگیری کرد و به این ترتیب شاخص سلامت جامعه را بالا برد. 

فرزانه اظهار کرد : هم واکسن علیه این بیماری وجود دارد که در سال 2000 کشف شده است و هم اینکه در صورتی که این سرطان بروز کرد ، می توان با پاپ اسمیر و روشهای دیگر ان را کنترل کرد و درمان کرد

اولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود

نظر شما