سرپرست دانشگاه فرهنگیان در افتتاحیه اجلاس سراسری استادان:

تربیت معلمان حرفه ای نیازمند عزم ملی است

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۵:۲۹:۱۶
کد خبر: ۳۵۶۳۳۱
تربیت معلمان حرفه ای نیازمند عزم ملی است
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تربیت معلمان حرفه ای نیازمند عزم ملی است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود مهرمحمدی در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان درتالارقدس استان قدس رضوی اظهارکرد: ایفای نقش خطیر دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان تراز جمهوری اسلامی مستلزم عزم ملی و اهتمام عمومی است.

وی با بیان اینکه آینده سازی، برنامه راهبردی و کوشش برای تصویر سازی آینده این دانشگاه، با پیوست هایی همراه است افزود: شیوه های پذیرش دانشجو معلم و سیاست های توسعه کمی دانشگاه بحثی اساسی و البته ناتمام است و این حوزه نیازمند ایجاد برخی تغییرات در اساسنامه است.
 
مهرمحمدی به برخی فعالیت های انجام شده در دانشگاه همچون تطبیق و تبدیل وضعیت مدرسان به اعضای هیئت علمی پرداخت و از ساماندهی به آموزشگران دانشگاه با مصوبه ای از هیئت امنا  آبان ماه سال جاریخبر داد و گفت: بر این اساس از سال آینده مدرسانی که فاقد ضوابط لازم هستند تدریس نخواهند داشت.
 
 سرپرست دانشگاه فرهنگیان ،تمرکز بر بالندگی حرفه ای استادان را از دیگر اقدامات برای ارتقای این مجموعه خواند و افزود: برای بستر سازی در این زمینه برنامه ریزی شده است.
 
وی به بیان مطالبی پیرامون فعال سازی و احیای ساختارهای پشتیبان دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها در این راستا احیای گروه هماهنگی تربیت معلم، بازسازی برنامه های درسی، با جهت گیری روزآمد و مترقی، هماهنگ با نگاه هویتی در سند تحول و جهت گیری جدی عملی است.
 
مهرمحمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان ماموریتی ملی دارد و برای تحقق آن باید با تقسیم کار ملی و استفاده از تمام ظرفیت های جامعه در راستای تکوین شخصیت معلم تراز جمهوری اسلامی گام برداشت.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بحث بودجه دانشگاه افزود: تغییرات چشمگیری نسبت به بودجه سال های قبل دانشگاه داشته ایم که امیدواریم این روند در سال 95 نیز ادامه یابد.
 
وی با بیان این که کتاب های درسی و منابع آموزشی دانشگاه نیازمند تحول هستند و گفت: درکوتاه مدت با اتکا به منابع موجودعلمی در بازار نشر ودر بخش بلند مدت با تالیف ویژه برای دانشگاه می توان اقداماتی را انجام داد.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان معرفی دانشگاه به نخبگان و جامعه برای افزایش احتمال جذب استعدادها برتر، معرفی به مراجع، ائمه جمعه و استانداران و اجرای طرح درهای باز برای دانش آموزان را اقداماتی ضروری برای مقابله با عدم شناخت دانشگاه برشمرد. 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز