ممنوعیت دریافت وجه برای برگزاری آزمون در مدارس

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۰:۰۸:۳۱
کد خبر: ۳۶۰۱۶۲
ممنوعیت دریافت وجه برای برگزاری آزمون در مدارس
مدیرکل رسیدگی به تخلفات و شکایت مردمی آموزش و پرورش گفت: برگزاری هر نوع آزمون علمی و فرهنگی در مدرسه باید با موافقت والدین باشد و دریافت هرگونه وجه الزامی برای برپایی آن ممنوع است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحیم میرشاه ولد افزود:‌ استفاده از دستگاه های کارتخوان در مدارس ممنوع است و اگر اولیای دانش آموزان درخواست کمک داوطلبانه به مدرسه را دارند می توانند وجه را به شماره حساب مدرسه واریز و رسید آن  را دریافت کنند.

وی به بازرسی از بوفه های مدارس هم اشاره کرد و گفت: بوفه های مدارس با مسئولیت مدیر مدرسه اداره می شود و هرگونه تخلف در این بوفه ها برعهده مدیران بوده است و باید جوابگو باشند.
 
مدیر کل رسیدگی به تخلفات و شکایت مردمی آموزش و پرورش تاکید کرد: با وجود اینکه بازرسان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بر روند کار بوفه های مدارس نظارت دارند اما هنوز تخلفاتی در بوفه های مدارس گزارش می شود.
 
میرشاه ولد از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ‌این سامانه هم اکنون در24 استان درحال اجراست.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم با ورود به این سامانه در پرتال آموزش و پرورش به نشانی medu.ir‌ می توانند شکایات خود را مطرح و جواب آن را دریافت کنند .
 
میر شاه ولد از عزل 30 مدیر متخلف مدارس در زمان ثبت نام مدارس خبر داد و گفت: گزارش سه ماهه در طول سال تحصیلی هنوز جمع آوری نشده است.
 
مدیرکل رسیدگی به تخلفات و شکایت مردمی آموزش و پرورش افزود: 50 درصد از شکایات مردمی از مدیران مدارس به حق بوده که این شکایات از طریق ادارات کل استان ها بررسی شده است و حداکثر ظرف دو هفته نتیجه رسیدگی به شکایات به مردم داده می شود.
 
وی از مدیران مدارس خواست آستانه تحمل و نقدپذیری خود را بالا ببرند و در قبال شکایت و گلایه اولیا دانش آموزان واکنشی به آنها نشان ندهند.
 
میر شاه ولد افزود: درصورتی که مدیر مدرسه ای پس از شکایت ولی دانش آموز برخورد نامناسبی با وی داشته باشد حتما با آن مدیر برخورد قانونی خواهد شد.
 
نظر شما