هشدار پلیس درباره مجری قلابی رادیو جوان و معارف

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۳۰:۴۴
کد خبر: ۳۶۰۲۴۹
هشدار پلیس درباره مجری قلابی رادیو جوان و معارف
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: اخیراً افرادی از طریق تماس و یا ارسال پیامک خود را مجری "رادیو معارف و رادیو جوان" معرفی و از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ"احمد کرمی"  به شهروندان نسبت به شیوع کلاهبرداری های تلفنی در کشور و حجم بالای مبالغ تحصیل شده توسط متهمان، هشدار داد.

به گفته وی کلاهبرداران در تماس با شهروندان خود را مجری رادیو معارف، رادیو جوان و یا سایر عناوین مختلف معرفی و با ادعای اینکه در قرعه کشی برنده عتبات عالیات و یا جایزه نقدی شده اید و باید این مبلغ از طریق حساب ارزی دولت به حساب شما واریز شود، از فرد مورد نظر می خواهند به دستگاه عابر بانک مراجعه کند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: متهمان با انجام مانور متقلبانه و جلب اعتماد افراد و حتی اذعان به اینکه صدای شما از طریق رادیو در حال پخش است از فرد می خواهند با انتخاب منوی انگلیسی پس از اخذ موجودی، رمزهای مربوطه را وارد کند.

وی افزود: سپس مالباخته بدون توجه به صفحه مانیتور دستگاه و سوء نیت فرد ناشناس مبالغ هنگفت و شماره کارت مقصد را در قسمت انتقال وجه وارد و سپس با فشردن دکمه تأیید دستگاه، به جای انتقال جایزه توسط شخص ناشناس به کارت خود، بالعکس مبالغ زیادی را به حساب شخص ناشناس که اکثریت آنها حساب های جعلی هستند منتقل می کند.

کرمی گفت: علیرغم انجام اقدامات پیشگیرانه این پلیس و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه ها و همچنین ارسال پیامک هوشیاری توسط شرکت مخابرات و بانک مرکزی و نیز پخش تیزر در مانیتورهای عابر بانک ها و قبض خود پردازهای بانکی متأسفانه شاهد افزایش وقوع اینگونه جرایم درسطح جامعه هستیم.

رئیس پلیس آگاهی استان قم از همشهریان خواست، در صورت مواجهه با این گونه موارد ضمن عدم همکاری با افراد ناشناس سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن های2182747و2182731به پلیس آگاهی استان اطلاع و از وقوع کلاهبرداری جلوگیری کنند.#

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز