شهردار تهران مطرح کرد:

سیستم های متحرک عامل ۸۰ درصد آٖلودگی هوا

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۵۷:۱۲
کد خبر: ۳۶۰۲۹۰
سیستم های متحرک عامل ۸۰ درصد آٖلودگی هوا
شهردار تهران گفت:‌ 80 درصد آلایندگی هوا، فقط از سیستم های متحرک و 20 درصد از آلایندگی های دیگر وسایل است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر قالیباف در چهارمین همایش مدیریت آلایندگی هوا و صدا افزود:‌ از 800 هزار تن آلایندگی که در سال در تهران اتفاق می‌افتد 80 درصد را دستگاه‌ های متحرک تولید می کند آن وقت چطور مدعی می‌شویم که وسایل خانگی 40 درصد آلاینده‌ها را تشکیل می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه سهم وسایل خانگی در آلایندگی هوا 2/2 درصد است، افزود:‌ اینکه در مصرف گاز باید صرفه‌جویی کنیم شرط عقل است.
 
قالیباف گفت:‌ اگر این 80 درصد آلایندگی در دستگاه ‌های متحرک بررسی شود 50 درصد این آلایندگی فقط مربوط به 400 هزار خودرو است و وسایل دیگر کمتر از 10 درصد را شامل می‌شود.
 
وی ادامه داد: یعنی اگر 4 میلیون وسیله نقلیه و محرک در تهران داشته باشیم 50 درصد آلودگی شهر را فقط 400 هزار خودرو تولید می‌کند. 
 
قالیباف گفت:‌ چطور اتوبوس ها و مینی‌بوسی هایی که تردد آن ها در جاده ها و روستاها ممنوع است از آن ها به عنوان سرویس وزارتخانه و دستگاه‌های عمومی دولتی استفاده می شود. 
 
شهردار تهران افزود: این خیلی خوب است که دولت مصوب کرده از برج شش سال 95 موتورسیکلت‌های کاربراتوری تولید نشود و همه انژکتوری باشند اما حرف ما این است آیا واقعا نمی‌توانیم تصمیم بگیریم از همین امروز با موتور انژکتوری حرکت کنیم.
 
قالیباف ادامه داد:  ما می‌توانیم 100 هزار خودرو به مردم بدهیم اما نمی‌توانیم 8 هزار پیکان را نوسازی کنیم.
 
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ما صورت مساله (آلودگی هوا) را خوب می‌شناسیم، گفت: ما می‌دانیم منشاء اصلی این ذرات معلق 2/5 میکرون آلاینده در تهران کجاست؟ در واقع منشا آن ها دستگاه‌های متحرک از جمله بنزینی و گازوییلی است.

 

نظر شما