دستگیری باند مخوف آدم ربایان

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۲:۳۷:۴۵
کد خبر: ۳۶۰۳۰۹
دستگیری باند مخوف آدم ربایان
گردانندگان باندی که افراد ساده لوح را به بهانه اسکان ارزان قیمت و زورگیری های مخوف در مشهد می دزدیدند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار "بهمن امیری مقدم" فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در پی مراجعه مردی جوان به کلانتری مصلای مشهد و گزارش خبری مبنی بر این که چند مرد جوان او را داخل منزلی به گروگان گرفته و قصد زورگیری داشته اند تحقیقات پلیسی با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله آغاز شد.

وی در ادامه افزود: شاکی پرونده در اظهارات اولیه خود به پلیس گفت؛ فردی به بهانه در اختیار گذاشتن مهمانپذیر ارزان قیمت او را با خودروی تاکسی تلفنی به منطقه ای برده است که در آنجا چند نفر این فرد را زندانی و گوشی تلفنش را از او گرفته اند. شاکی پرونده با این ادعا که می تواند از اقوامش پول طلب کند خود را از چنگ آدم ربایان رها کرده است.

سردار امیری مقدم اظهار داشت: اطلاعات اولیه پلیسی حاکی از آن بود که آدم ربایان جوان دیگری را نیز داخل مخفیگاه خود به گروگان گرفته اند. که در این رابطه تیم های گشتی کلانتری مصلای مشهد در مرحله نخست این عملیات ضربتی، سه تن از عاملان آدم ربایی و زورگیری های خشن که با خودروی سواری "ال نود" به سراغ گروگان خود آمده بودند را دستگیر کردند.  دو متهم در این دستگیری در برابر شواهد و ادله ای پلیسی راهی جز بیان حقیقت ندیدند و با معرفی همدستان خود، مخفیگاه شان را در منطقه محمد آباد مشهد به پلیس نشان دادند.

دستگیری چهار عضو دیگر باند

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با کسب سرنخ های جدید، پلیس مخفیگاه این باند را در منطقه محمد آباد مشهد به طور ضربتی پاکسازی و چهار تن دیگر از اعضای باند را دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه آنان 6 قبضه چاقو ، مقادیر زیادی اموال مسروقه و مدارک و اسناد مالباختگان کشف کردند.

رهایی گروگان 32 ساله

سردار امیری مقدم گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه اعضای باند، جوان 32 ساله ای که اهل استان خراسان شمالی بود و با دست و پای بسته در محل زندانی شده بود را از چنگ آدم ربایان نجات دادند.

مالک خودروی ال نود که متهمان در مرحله اول عملیات داخل آن دستگیر شده بودند نیز در اظهارات خود به پلیس گفت: دو تن از عاملان زورگیری را به عنوان مسافر سوار خودروی خود کرده که آنها با چاقو او را به خانه ای در منطقه محمد آباد کشانده و زندانی اش کرده بودند. اما مرد جوان توانسته از محل بگریزد و خود را از چنگ زورگیران آدم ربا نجات دهد.

شهروندان مراقب باشند

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که هفت زورگیر مخوف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند گفت: همسایگان منزل مسکونی متهمان از رفت و آمدهای مشکوک ساکنان این ساختمان اظهار نارضایتی می کردند اما آنها موضوع را به پلیس 110 گزارش ندادند که در این رابطه درخواست پلیس از مردم این است که شهروندان عزیز در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند و موضوع را به پلیس گزارش دهند.

سردار امیری مقدم تاکید کرد: یکی از توصیه های پلیسی به مسافران این است که به مهمانپذیرها و مراکز اقامتی مجاز مراجعه کنند تا فرصت سوء‌استفاده برای مجرمان خیابانی فراهم نشود و از وقوع چنین حوادثی پیشگیری شود.

 

نظر شما