مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

پوشش بیمه ای همه رانندگان تاکسی از امروز

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۳:۰۸:۲۵
کد خبر: ۳۶۰۳۲۲
پوشش بیمه ای همه رانندگان تاکسی از امروز
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پوشش بیمه ای رانندگان تاکسی قدیمی و جدید در سراسر کشور خبر داد .

به گزارش گروه شهری خبرگزاری برنا، سیدتقی نوربخش در نشست خبری با خبرنگاران از رانندگان تاکسی در تهران و سایر شهرستان ها که تاکنون تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفته اند خواست با مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای ثبت نام و استفاده از خدمات درمانی و بیمه ای این سازمان اقدام کنند .

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز مربوط به پوشش بیمه ای رانندگان تاکسی از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود از اینکه این اعتبارات برای پوشش افراد جدید از بهمن سال 93 پرداخت نشده است ابراز تاسف کرد و گفت : سرانجام با پیگیری های تامین اجتماعی و موافقت دکتر نوربخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، از امروز بیمه تاکسیرانان جدید در شعب تامین اجتماعی آغاز می شود.
 
وی گفت: به دلیل نبود منابع، بیمه تاکسیرانان جدید با چالش مواجه شد طوری که در سال 94 به دلیل مسائل مربوط به هدفمندی و کافی نبودن منابع، اعتبار آن پرداخت نشد اما پوشش بیمه ای افراد قبل، ادامه پیدا کرد.
 
نوربخش میزان حق بیمه را که رانندگان تاکسی باید بپردازند 13و نیم درصد دانست و گفت: سهم دولت نیز که قرار است از محل هدفمندی یارانه ها تامین شود 13 و نیم درصد تعیین شده است .
 
وی افزود : رانندگان تاکسی جدید این اختیار را دارند که درخواست های خود را برای پوشش بیمه ای خود از بهمن سال گذشته ارائه دهند مشروط براینکه حق بیمه ماه های گذشته را نیز بپردازند .
 
نوربخش تعداد رانندگان تاکسی برون شهری و درون شهری را که از سال 89 تا بهمن سال 93 تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند بیش از یک میلیون نفر برشمرد و گفت : برآورد می شود از بهمن سال گذشته تاکنون بیش از 15 هزار نفر بیمه نشده اند که با اعتباری که دولت پرداخت می کند این افراد هم از امروز بیمه می شوند .
 
وی سقف تعهدات سازمان تامین اجتماعی برای پوشش بیمه ای قالیبافان را 600 هزار نفر دانست و تاکید کرد : هرچند امکان افزایش بیمه ای قالیبافان جدید وجود ندارد اما درصورتی که این گروه از جامعه فعال کشور تحت پوشش بیمه های دیگر باشند از ادامه دریافت خدمات سازمان محروم می شوند .
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: در سال جاری 250 هزار نفر کارگر ساختمانی جدید تحت پوشش قرار گرفتند و در مجموع در حال حاضر یک میلیون و صد هزار کارگر تحت پوشش هستند.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در باره صدور کارت هوشمند سلامت گفت: خوشبختانه نسخه الکترونیک برای بیماران خاص را در یزد انجام دادیم و برچسب اصالت 18 قلم داروی بیماران متوبولیک از هفته قبل آغاز شد و با پاسخ مناسبی که در یزد گرفتیم و با هماهنگی با وزارت بهداشت سعی می کنیم برچسب اصالت را تا 130 قلم دارو ادامه دهیم و همزمان با آن نسخه الکترونیک عمومی خواهد شد.
 
نوربخش در مورد ستاره دار شدن بیمارستان ها گفت: در ماه جاری 80 میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی در استان های مختلف اختصاص داده شد و این بیمارستان ها ستاره های مربوط به خود را خواهند گرفت.
 
وی درباره  پرداخت مرحله دوم وام دو میلیون تومانی بازنشستگان نیز افزود: مرحله دوم این وام از بهمن ماه آغاز خواهد شد و در این مرحله نیز 40 میلیارد تومان همانند مرحله اول برای پرداخت وام دو میلیون تومانی اختصاص داده می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز