دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران:

بیش از ۹۵ درصد بیماران دیسک کمر نیازی به جراحی ندارند

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۳:۳۵:۴۲
کد خبر: ۳۶۰۳۳۱
بیش از ۹۵ درصد بیماران دیسک کمر نیازی به جراحی ندارند
دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: بیش از 95 درصد بیماران مبتلا به دیسک های کمر را می توان با روش های غیرجراحی شامل دارودرمانی، درمان های فیزیکی، مداخلات و تزریق ها در ستون فقرات و برداشت دیسک از طریق لیزر یا پوست درمان کرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، دکتر رضا سلمان روغنی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی , توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در هتل المپیک، اظهار داشت: علاوه بر این در حال حاضر بیش از 95درصد موارد کمردردهای حاد با روش های غیرجراحی درمان می شوند اما در ایران اینطور نیست . یکی از محور های اصلی کنگره به این مو ضوع می پردازد.

دبیر نوزدهمین کنگره طب فیزیکی در مورد محورهای این کنگره گفت: این کنگره با محورهای تازه های توانبخشی و طب فیزیکی، درمان های غیرجراحی، دردهای عضلانی، سکته های مغزی و ضایعات نخاعی برگزار می شود.

وی افزود: روش های غیرجراحی در ابتدا شامل دارودرمانی و درمانهای فیزیکی است که اگر بیماران با این روش جواب نگرفتند، تزریقات تخصصی تحت گایداشعه ایکس و یا  سونوگرافی در ستون فقرات، در مفاصل و در کنار ریشه های عصبی انجام می شود.

رضا سلمان روغنی خاطرنشان کرد که، این روش ها در جوانان و افراد میانسال بهتر جواب می دهد اما در سالمندان کمتر است ولی چون در این روش ها بی هوشی عمومی داده نمی شد، برای سالمندان کم خطرتر است.

دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران تصریح کرد: با استفاده از این روش ها، در حقیقت بدون اینکه تیغ جراحی به بیمار برخورد کند، بیمار درمان میشود و کمترین آسیب به آناتومی و فیزیو لوژی بدن وارد می شود. 

دبیر نوزدهمین کنگره طب فیزیکی گفت با این حال ممکن است در برخی بیماران این روش ها جواب ندهد که در نهایت بیمار نیازمند جراحی می شود. تعیین مرز بین روش های جراح و غیر جراحی در کمر دردها از اهداف اصلی این کنگره است. 

دکتر رضا سلمان روغنی اضافه کرد: همچنین در این کنگره بر لزوم راه اندازی بخش های طب توانبخشیدر بیمارستان ها برای بیماران سکته های مغزی و ضایعات نخاعی که پس از انجام درمان های لازم دچار ناتوانی های جسمی و حرکتی می شوند تاکید و راهکارهای لازم در این زمینه ارایه می شود.

وی ادامه داد: همچنین در این کنگره بر اینکه این بیماران باید تحت اقدامات  طب توانبخشی قرار گیرند تا درمان شده و به سطح اجتماع و زندگی عادی خود بازگردند، نیز تاکید می شود.

سلمان روغنی گفت: ارایه تازه ترین روش های درمانی در سندرم دردهای عضلانی ستون فقرات، تازه ترین های طب توانبخشی بیماری های عضلانی- اسکلتی، تست های مربوط به بیماری های عضلانی اسکلتی و تازه های طب توانبخشی قلب و ریه وطب توانبخشی سکته مغزی و ضایعات نخاعیاز دیگر موضوعات مورد بررسی در این کنگره است.

وی به حضور مهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد و افزود: مهمانانی از هشت کشور ازجمله سوئد، مالزی، فرانسه، آلمان,کره و آمریکا در این کنگره حضور یافته و به ایراد سخنرانی می پردازند.

به گفته دکتر رضا سلمان روغنی، نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی و توانبخشی به همت این انجمن و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و علوم بهزیستی، شهردای تهران و سازمان هلال احمر برگزار می شود.

نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در هتل المپیک برگزار می شود

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 22731112 تماس  و یا به سایت www.ispmr.org مراجعه نمایند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز