محاکمه «دندانپزشک وحشت» در فرانسه آغاز شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۱۱:۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۸۲۶۳۰
محاکمه «دندانپزشک وحشت» در فرانسه آغاز شد
اولین جلسه دادگاه دندانپزشکی که متهم به بدرفتاری و آسیب رساندن به بیماران خود است در فرانسه آغاز شد. مارک ون نیروپ متهم است که با خشونت فراوان به ده ها نفر از بیمارانش آسیب زده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیش از ۱۲۰ بیمار که اغلب آنها اهالی یک روستا هستند، این مرد هلندی ۵۱ ساله را متهم کرده اند که به آنها آسیبهای جدی وارد کرده است. از جمله: کشیدن دندانهای سالم آنها، یا جا گذاشتن قطعاتی در لثه و یا آسیب جدی و داپمی وارد کردن به فک آنها.

رسانه های فرانسه به این فرد لقب «دندانپزشک وحشت» داده اند.

ماری-ژو لموآن، یکی از شاکیان می گوید: «ما هم از نظر جسمی نابود شده ایم و هم از نظر روحی. از هر لحاظ مورد سوء استفاده قرار گرفتیم. پول هنگفتی پرداخت کردیم تا به اینجا برسیم که حالا هستیم. حالا حتی نمی تونیم صدمات وارد شده را جبران کنیم.»

شارل-ژوزف اودن، یکی از وکلای مدافع شاکیان می گوید: «شاکیان امیدوارند که کسی به آنها بتواند توضیح بدهد که چگونه آقای ون نیروپ اجازه پیدا کرده بود برای این مدت طولانی به اقداماتش ادامه بدهد. چطور این گونه جدی توانست صدمه وارد کند. تا امروز هیچ توضیحی به ما داده نشده است. به عنوان بخشی از جبران خسارتها ارائه این توضیح ضروری است. آیا فرد خاطی پشیمان است؟ آیا او ابراز پشیمانی می کند؟ شاید. اما ما می خواهیم این مساله را بفهمیم.»

آقای ون نیروپ علاوه بر آسیب رسانی به بیماران، به کلاهبرداری آنها و همچنین شرکتهای بیمه متهم است. اتهامهایی که در صورت اثبات ممکن است برای او ده سال زندان و ۱۵۰ هزار یورو جریمه نقدی به همراه داشته باشد.

فرد متهم حدود شش سال قبل توسط یک بنگاه کاریابی به روستایی که در آن به طبابت مشغول شد دعوت شده بود. مردم روستا که امکانات پزشکی خوبی نداشتند از ورود او استقبال کردند.

او سه سال قبل بازداشت و سپس به طور موقت آزاد شد اما به کانادا فرار کرد تا دو سال قبل که دوباره بازداشت شد و برای محاکمه به فرانسه منتقل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز