اصفهان از ۲۴ تا ۲۸ اسفند برنامه ‌ای به نام نوروزگاه دارد

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۵۸:۰۸
کد خبر: ۳۸۴۰۶۹
اصفهان از ۲۴ تا ۲۸ اسفند برنامه ‌ای به نام نوروزگاه دارد
مدیر اجرایی نوروزگاه اصفهان گفت: مراسم نوروز بزرگترین پرونده میراث ناملموس جهان است و در آن دوازده کشور درگیر هستند و در آیین‌های متعددی و رویدادهای فرهنگی متنوعی دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا منصور زیرک گفت: نوروزگاه از 24 تا 28 اسفند بیشتر با هدف حفظ و اشاعه آیین‌های نوروزی برگزار می‌شود،ایشان خاطر نشان کرد: ما آیین‌های نوروزگاه را در کاخ چهلستون، موزه هنرهای تزیینی و میدان نقش جهان برگزار می‌کنیم همچنین وی از انجام مراسم خانه تکانی در 21 اسفند ماه کاخ هشت بهشت خبر داد.

مدیر اجرایی نوروزگاه اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی و سوغاتی ایرانی با هدف معرفی و فروش این محصولات نیز راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها چگونگی تولید یک صنایع دستی و یا یک سوغات به نمایش گذاشته و در کنار آن نمایشگاه عکسی از گذشته ایران نیز برپا می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی نوروزگاه اصفهان، افتتاحیه این رویداد در کتابخانه مرکزی شهرداری انجام خواهد شد.  به گفته زیرک، برنامه هایی‌ مانند قصه گویی، مثل گویی، شاهنامه خوانی، نقالی، موسیقی نواحی، ردیف نوازی، ردیف خوانی، حافظ خوانی، بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی از برنامه‌هایی است که در نوروزگاه اجرا می‌شود.

زیرک اظهار کرد: بیشتر برنامه‌هایی که برای نوروزگاه در نظر گرفته شده است در مجموعه کاخ موزه چهلستون و از ساعت 19 تا 22 برگزار  می شود. همچنین بخشی از برنامه‌ها نیز در موزه هنرهای تزینی و میدان نقش جهان از ساعت 14 تا 19 اجرا می‌شود طی روزهای 24 تا 28 اسفند برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز