آیت الله نوری همدانی:

رانندگان نسبت به خود، خانواده و جامعه مسئول هستند

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۷:۰۱
کد خبر: ۳۸۴۱۴۷
رانندگان نسبت به خود، خانواده و جامعه مسئول هستند
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: رانندگان نسبت به هشدارها حساس باشند چراکه نسبت به خود، خانواده و جامعه مسئول هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با رئیس پلیس راهور کشور، با تاکید بر اهمیت پلیس و فعالیت‌های نیروی انتظامی در کشور، اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از مهم‌ترین خدمات را به بشریت ارائه می‌دهد چراکه شما با نعمت سلامتی و امنیت مردم در ارتباط هستید.

وی تصریح کرد: نیروهای خدوم انتظامی در سرما و گرما، در خیابان‌ها و جاده‌های کشور حافظ امنیت، سلامت و آسایش مردم هستند و این بسیار ارزشمند و مهم است.

این مرجع تقلید ضمن تقدیر از زحمات و خدمات نیروهای امنیتی و انتظامی، با اشاره به آمار تصادفات و معضلات رانندگی در استان قم خاطرنشان کرد: قم به دلیل حجم بالای بافت‌های سنتی و قدیمی، شرایط مناسبی برای رانندگی و عبور و مرور ندارد و عمده خیابان‌ها و معابر فرسوده هستند که این امر موجب شده حجم بالای تصادفات و مشکلات رانندگی نسبت به شهرهای دیگر در قم رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در اسلام مردم سه نوع مسئولیت دارند، افزود: نخستین مسئولیت انسان، وظیفه فردی است چراکه خداوند هیچ انسانی را کامل نیافریده و بشر باید با خودسازی به تکامل برسد و با استفاده از منویات و روایات معصومین و پیامبران و آموزه‌های الهی مسیر مستقیم در راه تعالی را در پیش گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی مسئولیت دوم انسان در اسلام را مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: انسان موجودی اجتماعی است و همانطور که از اجتماع بهره می‌برد باید نسبت به آن نیز خدمتگزار باشد و مسئولیت انسان در این بخش بسیار سنگین و مهم است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به مردم و نظام تصریح کرد: دشمنان با فرهنگ اسلامی و کار ما مخالف‌اند که در این زمینه همه مردم وظیفه دارند دشمن و تجهیزات آن را شناخته و در راه مقابله با آن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی قدم بردارند.

استاد حوزه علمیه قم مسئولیت سوم انسان را مسئولیت شغلی دانست و افزود: شغل‌ها طبیعتاً برای انسان مسئولیت آفرینند و هر انسانی که شغلی را برعهده می‌گیرد مسئولیتی را نیز در پی آن بر دوش می‌کشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نیز در راستای تأمین سلامت و صحت و امنیت مردم گام بر می‌دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا مسئولیت شغلی شما بسیار مهم و اثرگذار است و باید نسبت به آن حساس بود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه اسلام بشریت را به هوشمندی، تاثیرگذاری، تعهد و وظیفه شناسی توصیه می‌کند، بیان کرد: خداوند در قرآن در 300 مورد مختلف مردم را به تعقل، فرهنگ و بصیرت دعوت می‌کند و مردم ما نیز باید این آموزه‌ها را مورد توجه قرار داده و دارای بصیرت، هوش و تعقل باشند.

وی با اشاره به نیاز امروز بشریت به شناخت حق و باطل تصریح کرد: در هیچ زمانی هم چون امروز حق و باطل و راستی و دروغ روبروی هم قرار نگرفته بودند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: قضایای امروز سوریه، یمن و دیگر کشورهای جهان مقابله جدی حق و باطل را نمایان می‌سازد و شناخت حق و باطل در این شرایط حساس نیازمند بصیرت و هوشمندی است و وظیفه ما در این زمینه بسیار زیاد است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: مردم ما باهوش و با بصیرت هستند و امتحان خود را در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی پس داده‌اند که امیدواریم در زمینه رعایت قوانین هم حساس تر باشند.

آیت‌الله نوری همدانی لزوم دقت مردم در هنگام رانندگی و توجه به قوانین را مورد توجه قرار داد و افزود: رانندگان نسبت به خود، خانواده و اجتماع مسئول هستند و باید در هنگام رانندگی به هشدارها توجه کرده و از رانندگی در حالت خواب آلودگی جلوگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز