برنا گزارش می دهد

پناه دانش آموزان، خانواده معلم فداکار را بی پناه کرد

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۲:۳۲:۳۰
کد خبر: ۳۸۸۱۴۰
پناه دانش آموزان، خانواده معلم فداکار را بی پناه کرد
حمیدرضا گنگوزهی، معلم مدرسه ای در روستای نوک جو از توابع خاش، برای نجات سه دانش آموز خود زیر آوار دیوار همسایگانی ماند که دانش آموزانش از ترس باد و سرما به آن پناه می بردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه گفت: روستای نوک جو از توابع دهستان روتک شهرستان خاش شاهد حادثه ای دلخراش و افتخار آمیز بود.

وی اظهارکرد: در مسیر رفت و آمد دانش آموزان، دیوار مخروبه ای وجود داشته که به دلیل بارندگی های اخیر استحکام آن به کمترین حد خود رسیده بود .

نخعی ادامه داد: آموزگاران این مدرسه پس از اینکه یقین پیدا کردند که دیوار در حال ریزش است دوان دوان خود را به دانش آموزانی که در کنار این دیوار قرارداشته می رسانند و دانش آموزان را از خطر قرار گرفتن در زیر آوار با پرت کردن آنان، نجات می دهند .

وی با اشاره به اینکه این دیوار مربوط به فضای آموزشی مدرسه نبوده و متعلق به اهالی روستا بوده است، تصریح کرد: متاسفانه پس از نجات دانش آموزان، معلمان فداکار، حمیدرضا گنگوزهی و عبدالرئوف شهنوازی زیر آوار گرفتار می شوند که یکی از این عزیزان به طور کامل و دیگری پایش زیر آوار قرار می گیرد.

نخعی افزود: با کمک اهالی منطقه این عزیزان از زیر آوار بیرون آورده شدند اما متاسفانه در حین انتقال این معلمان فداکار به بیمارستان، حمید گنگوزهی در راه نجات دانش آموزان جان خویش را فدا کرد و عبدالرئوف شهنوازی نیز از ناحیه پا دچار شکستگی شد.

بر اساس این گزارش، این مدرسه در یکی از اخرین روستاهای منتهی به مرز پاکستان قرار دارد. فاقد حیاط بوده و دانش آموزان در هنگام باد و آفتاب به دیوارهای منازل مسکونی مجاور که اطراف مدرسه هستند پناه می آوردند. روز گذشته (15 فروردین ماه )  دیوار یکی از همین منازل مسکونی اطراف بدلیل گردباد شدید در حال تخریب بوده است که این دو معلم متوجه و جهت نجات دانش آموزان اقدام می کنند. بعد از فرو ریختن دیوار یکی از معلمان فداکار جان خود را از دست داد و دیگری هم از ناحیه پا دچار آسیب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز