معاون اجتماعی وزارت بهداشت خبر داد

مصرف سیگار در فیلم های ایرانی درآقایان ۴ و در خانم ها ۱۰ برابر شده

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۰:۰۷
کد خبر: ۳۹۷۸۰۱
معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: نسبت مصرف سیگار در فیلم های دهه سوم انقلاب نسبت به دهه اول در آقایان چهار برابر و در خانم ها ده برابر شده است و متاسفانه این چیزیست که ما طی این سال ها به عنوان فرهنگ بین مردم گسترش داده ایم.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، سیدمحمدهادی ایازی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره زندگی بدون دخانیات گفت: مساله سلامت در کنار برقراری امنیت یکی از کارهای ویژه همه دولت هاست و به همین سبب هست که همه دولت ها همواره این دغدغه جدی را دارند و هر دولت متناسب با توانمندی خود، هرچه توسعه یافته تر باشد در حوزه سلامت سرمایه گذاری بیشتری می کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در این مورد افزود: ما نیز در مجموعه مدیریت نظام سلامت کشور بر این باور هستیم که باید با استفاده از ابزار فرهنگی و هنری به کمک مردم در حوزه سلامت بیاییم و به کمک هنر سواد سلامت مردم را افزایش دهیم.

سیدمحمدهادی ایازی گفت: مردم می دانند که سیگار کشیدن به آنها آسیب می زند ولی سیگار می کشند یعنی آگاهی و دانش این موضوع را دارند ولی تبدیل به سواد سلامت نشده است؛ می‌دانند که غذای چرب به آنها آسیب وارد می کند ولی استفاده می کنند؛ پس ما باید بکوشیم تا دانش آنها تبدیل به سواد سلامت شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره زندگی بدون دخانیات و ارسال بیش از ۱۹۰۰ اثر در حوزه های مختلف به این جشنواره، ناشی از همین رویکرد وزارت بهداشت است.

 ایازی از برگزاری جشنواره فیلم و عکس در موضوعات مرتبط در آینده نزدیک خبر داد و افزود: منتظر اتفاقات نو در این حوزه باشید.

وی از نتایج بررسی مرکز تحقیقات دخانیات به عنوان یک خبر تلخ تاکید کرد: در این تحقیق طی سه دهه بعد از پیروزی انقلاب از هر سال ۱۰ فیلم برتر انتخاب شده اند که مجموعا ۳۰۰ فیلم مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که در فیلم های دهه دوم انقلاب میزان مصرف سیگار در مردان نسبت به فیلم های دهه اول دو برابرشده است و جالب اینکه نسبت میزان مصرف سیگار در همین بازه زمانی چهار برابر شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه گفت: تاسف بار تر اینکه این نسبت در دهه سوم نسبت به دهه اول در آقایان چهار برابر و در خانم ها ده برابر شده است و این چیزیست که ما طی این سال ها به عنوان فرهنگ بین مردم گسترش داده ایم؛ حالا چگونه انتظار داریم که مردم سیگار نکشند؟!

وی گفت: ما از ابزار هنر به نفع سلامت مردم استفاده نکرده ایم در حالی که در بند ۱۱ سیاست های ابلاغی نظام سلامت کشور تصریحا بیان شده که تمام دستگاه های فرهنگی و رسانه ملی وظیفه دارند در این حوزه نقش آفرینی کنند و به مردم کمک کنند.

ایازی در پایان ابراز امیدواری کرد که یکی از دغدغه های جدی جشنواره هایی مانند جشنواره زندگی بدون دخانیات و فیلم ها و نمایش ها و کتاب ها و همه آثار فرهنگی و هنری کشور، سلامت مردم باشد تا به سلامت مردم کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز