وزیر بهداشت خبر داد

لزوم تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه طب سنتی

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۸:۳۶
کد خبر: ۳۹۷۸۰۶
لزوم تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه طب سنتی
وزیر بهداشت از وجود برخی از عطاری‌هایی که به سلامت مردم آسیب می‌رسانند به عنوان یکی از مشکلات حوزه طب سنتی یاد کرد و افزود: وزارت بهداشت به دنبال تبلیغ و تشویق طب سنتی و طب مدرن است و هر دو طب را حمایت می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، سید حسن هاشمی در خصوص طب سنتی اظهارکرد: امیدواریم که بیمه ها نیز در کنار حمایت از طب مدرن، طب سنتی را نیز حمایت کنند تا بتوانیم بدون تعصب، از امکانات و خدمات طب سنتی و  مدرن بهره مند شویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من به طب سنتی اعتقاد و باور زیادی دارم، افزود: طب سنتی در بسیاری از زمینه ها می تواند استفاده شود بدون اینکه عوارض طب مدرن را داشته باشد و فکر می کنم که نظر مردم نیز همین است چراکه مراجعات آنها به این مراکز بیشتر از مطب های پزشکان است.

دکتر هاشمی به وجود دانشکده ها و نیز سلامتکده های طب سنتی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخش خصوصی به این حوزه وارد شود، در آینده ای نزدیک می توان نه تنها در کشور، بلکه در خارج از ایران نیز طب سنتی و ایرانی را عرضه کرد زیرا علاوه بر داشتن علاقه مندان زیاد، بازار مناسبی نیز دارد.

وزیر بهداشت ضمن ابراز امیدواری از گسترش مراکز و خدمات طب سنتی در کشور، اظهار داشت: امیدوارم در آینده، به جای عطاری ها، داروخانه های گیاهی به تعداد کافی راه اندازی شوند چرا که در این داروخانه ها، یک پزشک حاضر است که چندین سال دوره های تحصیلی و تخصصی داروسازی در حوزه طب سنتی را گذرانده است همچنین امیدوارم مطب هایی در کشور راه اندازی شود که پزشکان آن پس از اتمام دوره پزشکی خود، در دوره طب سنتی نیز تحصیل کرده اند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: از قوه قضاییه تقاضا دارم تا با افرادی که از علاقه مندی مردم به حوزه طب سنتی سوء استفاده می کنند، برخوردهای لازم شود. افراد متخلف توسط سازمان نظام پزشکی و یا انجمن طب سنتی شناسایی می شوند اما به دلایل نامعلومی هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این افراد سودجو بیشترین آسیب را به سلامتی مردم و حوزه طب سنتی می‌زنند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تبدیل معاونت طب سنتی وزارت بهداشت به اداره کل، خاطرنشان کرد: معاونت شان و شعوناتی به همراه نمی آورد و به ریاست و وزارت شبیه است اما در وزارت بهداشت به معاونت اجتماعی نیاز داشتیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ما را موظف به تبدیل یکی از معاونت ها به اداره کل کرده بود و به هیچ عنوان به معنی ارزش بیشتر و یا کم اهمیت کردن نیست بلکه به دلیل محدودیت های قانونی پیش رو، تصمیم به این کار گرفتیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه اعتقاد عمیقی به تقویت طب سنتی داریم، تصریح کرد: عمل ما نشان می دهد که به چه میزان به طب سنتی باور داریم و به آنچه به زبان می آوریم، معتقدیم و به آن نیز عمل می کنیم.

نظر شما