امضای قرارداد راهنمایی و رانندگی میان تهران و سئول

رانندگی در کره با گواهینامه ایرانی

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۳:۵۳:۵۵
کد خبر: ۳۹۸۲۹۷
رانندگی در کره با گواهینامه ایرانی
در آستانه سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره به تهران، قراردادی با ایران در بخش راهنمایی و رانندگی بستند که از این پس شهروندان کره جنوبی و ایران می توانند با گواهینامه هایی که از کشور خود دریافت می کنند در کشور طرف مقابل نیز رانندگی کنند.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، بر اساس قرارداد امضا شده از این پس شهروندان کره جنوبی و ایران می‌توانند با گواهینامه‌هایی که از کشور خود دریافت می‌کنند در کشور طرف مقابل نیز رانندگی کنند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی، گفت: قرارداد را «کیم سئونگ هو» سفیر کره در تهران با مسئولان راهنمایی و رانندگی ایران امضا کرده است.

در بیانیه ای که دستگاه دیپلماسی کره جنوبی  پنجشنبه منتشر کرده، آمده است که این قرارداد از دیروز - چهارشنبه - که به امضای مسئولان دو کشور رسیده، قابلیت اجرایی دارد و طرفین می‌توانند به آن عمل کنند.

این بیانیه تایید می‌کند: از این پس شهروندان دو کشور با گواهینامه‌هایی که از کشور متبوع خود دریافت می‌کنند حق رانندگی در کره و ایران را دارند.

پارک گئون هی، رییس جمهور کره افزوده: این موضوع برای کره ای‌ها بخصوص آنها که در حال عزیمت به ایران برای تجارت هستند، بسیار اهمیت دارد و باعث سهولت در تردد در سراسر ایران می‌شود.

گزارش های آماری نشان می دهد که نزدیک به 350 نفر از شهروندان کره ای در ایران اقامت دارند و شمار زیادی از بازرگانان این کشور نیز به ایران رفت و آمد می کنند.

«پارک گئون هی» روز یکشنبه آینده (12 اردیبهشت) برای دیدار رسمی سه روزه از جمهوری اسلامی ایران عازم تهران می‌شود.

محور اولین سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران پس از برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در سال 1962 میلادی، مسائل اقتصادی و تبادلات بلندپایه میان دو طرف است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز