رئیس پلیس فتا همدان خبر داد

از تلگرام تا زندان

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۹۸۸۰۶
از تلگرام تا زندان
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که با اضافه کردن دو شهروند همدانی به گروهی تلگرامی به آنها توهین کرده بود،خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ "اکبر امینی" با اعلام این خبرافزود: با مراجعه شهروند همدانی و ارائه شکوائیه ای مبنی بر توهین و فحاشی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا همدان در ادامه گفت: در تحقیقات مشخص شد فردی، شاکی و برادرش را در گروهی تلگرامی اضافه کرده است. برادر شاکی که از ورزشکاران قهرمان و  دارای مدال رشته پرورش اندام بوده،عکس های ورزشی خود را در گروه به اشتراک می گذارد که با واکنش تند مدیر گروه و فحاشی و توهین وی مواجه می شود و بلافاصله از گروه خارج می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد:شاکی پس از مشاهده این صحنه از مدیر دلیل اینگونه صحبت و توهین را جویا می شود که همین امر موجب حذف وی از گروه می شود و در گفتگوی شخصی که با وی داشته مورد توهین و فحاشی مجدد قرار می گیرد.

سرهنگ امینی گفت: کارشناسان ما با استفاده از اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم را شناسایی، دستگیر و تمامی دستگاه های دیجیتال وی را جهت بررسی های فنی جمع آوری کردند.

سرهنگ امینی افزود: متهم که در ابتدا منکر هرگونه ارتباط خود با پرونده بود که در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای و تطبیق آن با محتویات گوشی تلفن همراه ضبط شده صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کینه ای که از برادر ورزشکار شاکی داشت عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان از شهروندان خواست در عضو شدن در گروه های ناشناس دقت کافی را داشته باشند که بسیاری از این گروه ها برای ارتکاب اعمال مجرمانه به شیوه های مختلف ایجاد شده اند و در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به بخش فوریت های سایبری و گزارش مردمی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا به شماره تلفن 0812182674 گزارش دهند.

 

نظر شما