مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به برنا خبرداد

گرد و خاک در راه شرق کشور

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۸:۱۳:۲۹
کد خبر: ۳۹۹۰۶۷
گرد و خاک در راه شرق کشور
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو روز آینده در پاره‌ای نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌ها به نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز بر روی مناطقی از سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و به تدریج از بعد از ظهر و اوایل شب در شمال شرق و شرق کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و در پاره ای نقاط وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که شدت بارش در ارتفاعات کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

به گفته وی این شرایط در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب یکشنبه عمدتا در نیمه شرقی کشور و شهرهای شمالی شمال غرب رخ خواهد داد.

شایان ذکر است در همین روز شاهد کاهش محسوس دما در استان خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: طی دو روز آینده در پاره‌ای نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه گفت: در روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، تشدید بارش در استان‌های ساحلی کشور و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در غالب مناطق کشور بجز جنوب و جنوب غرب کشور در ساعات بعد از ظهر  را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت جوی پایتخت، عنوان کرد: در روز شنبه از یازدهم اردیبهشت ماه، نیمه ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک را در پیش خواهیم داشت.

وظیفه در خصوص هوای روز یکشنبه نیز گفت: در این روز هوا کمی ابری در پاره ای نقاط وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه را نیمه ابری دانست و تصریح کرد:  بعد از ظهر بارش پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد هستیم.

نظر شما