رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد:

کشته شدن ۲۳۵ هزار شهروند در تصادفات جاده ای طی ۱۰ سال گذشته

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۰:۰۳:۴۴
کد خبر: ۴۱۸۹۰۹
کشته شدن ۲۳۵ هزار شهروند در تصادفات جاده ای طی ۱۰ سال گذشته
رئیس کل دادگستری استان البرز از آزادی یک‌هزار و ۱۰۰ زندانی البرزی طی چهار سال گذشته با بدهی بیش از یک‌هزار میلیارد ریال ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، احمد فاضلیان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز که شامگاه پنج شنبه بیستم و هفتم خردادماه مصادف با دهم ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: آئین گلریزان مرام پهلوانی و جوانمردی را در جامعه توسعه می دهد.

وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان البرز در مدت زمان چهار سال گذشته، افزود: تعداد هزار و ۱۰۰ مددجو با بدهی بالغ بر هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۰۹ زندانی با کمک ستاد دیه استان با بدهی بالغ بر ۴۱۴ میلیارد ریال آزاد شدند، خاطرنشان کرد: کمک مردمی، منابع موجود و تسهیلات بانکی از جمله مواردی بوده که زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرده است.

فاضلیان مطرح کرد: طی ۳۲ سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند همچنین در این مدت بیش از ۹ میلیون نفر مصدوم و ۴۳۶ هزار نفر روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته شاهد فوت ۲۳۵ هزار شهروند در تصادفات جاده ای بودیم، گفت: این آمار در ۱۴ سال اخیر به بیش از ۳۱۵ هزار شهروند می رسد که مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان خسارت بر اقتصاد کشور وارد کرده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه سه عامل مهم انسانی، جاده و وسیله نقلیه سبب بروز حوادث و تصادفات جاده ای می شود، بیان کرد: برخورد با قاونون گریزی؛ بررسی نقاط ضعف قانونی و تشدید برخورد با متخلفان حوزه رانندگی سبب کاهش بروز حوادث جاده ای می شود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه رفیع خیرین در بخش های مختلف، تصریح کرد: کمک خیرین از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز