عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر اصفهان

مصرف قلیان از حالت تفریح به اعتیاد تسری پیدا کرده است

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۶:۰۳:۱۵
کد خبر: ۴۱۹۲۶۳
مصرف قلیان از حالت تفریح به اعتیاد تسری پیدا کرده است
عضو شورای شهر در نطق میان دستور خود گفت: استفاده از هوای پاک در مکان‌های عمومی حق شهروندان است، کسی حق تضییع آن را ندارد و ما نسبت به این موضوع مسؤول هستیم.

به گزارش برنا از اصفهان علیرضا نصر  پیش از ظهر امروز در نطق میان دستور خود در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از استعمال قلیان در مکان‌های عمومی شهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر روز به روز استفاده از قلیان افزایش داشته و از استفاده تفریحی خارج و به اعتیاد تسری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث نازیبایی‌هایی در شهر شده و مشکلات تنفسی برای شهروندان در پارک‌ها به وجود می‌آورد، اذعان داشت: طبق آمار روزانه 3 میلیارد تومان از سرمایه‌های کشور به هوا دود می‌شود.

عضو شورای شهر تأثیر سوء هر بار استفاده از قلیان را معادل 70 نخ سیگار اعلام کرد و ابراز داشت: استفاده از هوای پاک در مکان‌های عمومی حق شهروندان است، کسی حق تضییع آن را ندارد و ما نسبت به این موضوع مسؤول هستیم.

نصر اصفهانی با هشدار نسبت به اینکه در صورت بی‌تفاوتی مکان‌های تفریحی به قهوه‌خانه تبدیل خواهد شد توصیه کرد: از مسؤولان بهداشت و نهادهای مربوطه تقاضا می‌کنم با در نظر گرفت مصالح و به تدریج سایه شوم این عامل تباهی را از سر شهر دور کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش شروع فصل تابستان را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی جوانان و نوجوانان با حداقل هزینه و اساتید مجرب دانست و تأکید کرد: کانون‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی کنند تا نگرانی خانواده‌ها در خصوص پر شدن اوقات فراغت فرزندانشان بر طرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه دوری از اقدامات تشریفاتی را به مجموعه شهرداری یادآور شد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مدیریت منابع موجودی و دوری از اسراف یک ضرورت انکارناپذیر است و انجام پروژه‌ها و ارزیابی از فعالیت‌ها نباید به تداخل کاری و ریخت و پاش منجر شود.

واگذاری مکان‌های ورزشی زیرمجموعه شهرداری به بخش خصوصی موضوع تذکر بعدی نصر اصفهانی بود که انتشار اخباری مبتنی بر این اتفاق را خوشایند ندانست و بیان کرد: طبیعتاً مخالفتی نسبت به مشارکت بخش خصوصی وجود ندارد اما متذکر می‌شوم، طبق مصوبه شورای شهر مراکز فرهنگی ورزشی مانند کتابخانه باید به صورت تدریجی و پس از اطمینان لازم واگذاری شود.

نصر در پایان اضافه کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های این مراکز بخش خصوصی قادر به اداره آن‌ها نخواهد بود و به مردم ظلم می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز