دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت خبر داد:

ایران در سال ۲۰۱۵ در حوزه دندانپزشکی به رتبه ۱۲ در دنیا رسید

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۸:۴۸:۰۴
کد خبر: ۴۲۵۳۴۶
ایران در سال ۲۰۱۵ در حوزه دندانپزشکی به رتبه ۱۲ در دنیا رسید
دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، با تبریک کسب رتبه دوازدهم دنیا در حوزه علوم دندانپزشکی توسط کشورمان در سال 2015 میلادی، از پیشی‌گرفتن از دو کشور سوئیس و کانادا خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سعید عسگری با اشاره به اینکه داده‌های موجود در سایت SJR نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا، برزیل، انگلستان و هند به عنوان چهار کشور صدرنشین، هر یک موفق به تولید بیش از یک‌هزار مقاله در حوزه علوم دندانپزشکی شده‌اند، گفت: ایران با تولید 305 مقاله در سال 2015 پس از کشور اسپانیا و کره جنوبی با بیش از چهارصد مقاله قرار گرفته است.

وی افزود: گرچه رتبه کشور در کل علوم تولید شده در دو سال 2014 و 2015 به صورت ثابت در مقام شانزدهم باقیمانده و تغییری پیدا نکرده است اما علوم دندانپزشکی در همین بازه‌های زمانی موقعیت ممتازتری را برای کشور ایجاد کرده است.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت ادامه داد : خوشبختانه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از نظر کل تولیدات علمی در منطقه خاورمیانه با اختلاف کمی از کشور ترکیه، مقام اول را به خود اختصاص داده است، اما در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پس از کشور ترکیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه از نظر تعداد مقالات تولید شده در این دو رشته فاصله قابل توجهی با کشورمان دارد، بر ضرورت توجه ویژه مسئولان حوزه پژوهش و محققان به این موضوع تأکید کردو گفت: در جهت حصول به اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز بیست‌ساله، لازم است تا سیاستگذاری‌های ویژه‌ای توسط تمامی مسئولان مرتبط، برای ایجاد شرایط لازم برای افزایش چشمگیر تولیدات علمی و کسب مقام اول منطقه در این دو رشته صورت پذیرد.

نظر شما