نامه وزیر بهداشت به رییس کل سازمان نظام پزشکی؛

پرونده پزشکی کیارستمی در تهران و پاریس در حال بررسی است

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۹:۳۰:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۲۶۱
پرونده پزشکی کیارستمی در تهران و پاریس در حال بررسی است
وزیر بهداشت طی نامه‌ای از رییس کل سازمان نظام پزشکی خواست تا با توجه به درخواست خانواده مرحوم کیارستمی و جامعه هنری کشور، پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش آن به وی ارائه شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید حسن هاشمی طی نامه‌ای خطاب به علیرضا زالی تاکید شده است: درگذشت هنرمند گرانقدر مرحوم عباس کیارستمی نه تنها جامعه هنری که مردم شریف و هنر دوست ایران را داغدار کرد. نظر به وظایف قانونی آن سازمان و درخواست خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور، لازم است پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش کاملی به اینجانب ارائه شود.

هاشمی در ادامه این نامه تاکید کرده است، همچنین پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، ضروری است افکار عمومی را در جریان امور قرار دهید و اگر شخص یا اشخاصی قصوری در انجام وظایف داشته ‌اند، به مراجع قضایی معرفی شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نامه آورده است، معاون درمان و بازرسی وزارتخانه و رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در تمام مراحل، همراهی و همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.

مرحوم عباس کیارستمی کارگردان مطرح کشورمان متولد 1319 خورشیدی است که به تازگی ایران را برای درمان بیماری به مقصد فرانسه ترک کرده بود تا مراحل درمان را در آن کشور طی کند اما بر اثر شدت گرفتن بیماری‌اش در پاریس چشم از جهان فروبست.

این کارگردان مطرح سینمای ایران پس از تحمل یک دوره بیماری، عصر روز( دوشنبه 14 تیر) در کشور فرانسه درگذشت.

کیارستمی برنده نخل طلای جشنواره کن است که از اسفند ماه گذشته با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد و روند درمان وی به گونه‌ای پیش رفت که بیماری‌اش نه تنها بهبود نیافت بلکه تشدید نیز نشد و در نهایت تصمیم بر این شد که درمان وی خارج از ایران و در فرانسه پی‌گرفته شود.

فیلم‌های طعم گیلاس و خانه دوست کجاست از جمله آثار این کارگردان فقید به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز