بهروز جنت خبر داد:

لوازم آرایش غیر بهداشتی در بساط دست‌فروش‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۱:۲۷:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۳۹۶
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مصرف فرآورده‌های آرایشی تقلبی و قاچاق گفت: این روزها فروش این لوازم خارج از ضابطه و غیربهداشتی در بازارهای خرده فروشی، بسیار شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بهروز جنت، مدیر کل نظارت برمواد غذایی و آرایشی و بهداشتی گفت: متقلبان این نوع محصولات به قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که گاهی تشخیص محصولات تقلبی از غیرتقلبی دشوار است و حتی کارشناسان و متخصصان این حرفه نیز به سختی قادر به شناسایی محصول تقلبی و اصل آن هستند.

وی تصریح کرد: آمار مطرح شده سهم محصولات تقلبی و قاچاق کالاهای سلامت محور در سطح جامعه، واقعا تکان دهنده است و اگر مدیریت نباشد، مشخص نیست بازار عرضه و تقاضا چه سرانجامی خواهد داشت.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی بین مردم اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در این حوزه باید از مردم، اصناف، نمایشگاه داران و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تخصصی، فروشندگان و ارگان‌های نظارتی، آغاز شود.

جنت افزود: اگر فرآورده‌های آرایشی به صورت صحیح استفاده نشوند یا در شرایط نامناسبی نگهداری شوند، می‌توانند به مصرف کننده، آسیب برسانند.

وی با اشاره به عوارض جانبی داروها و لوازم آرایشی مخصوص پوست، خاطرنشان کرد: یکی از عوارض استفاده از این مواد، پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از عوارض استفاده از لوازم آرایشی، تغییر رنگ پوست است که می‌تواند منتشر شده یا به صورت لکه‌ای به وجود بیاید اما شایع‌ترین عارضه مواد آرایشی و دارویی در پوست، تحریک و حساسیت پوستی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز