به حدود ٤٠٠ رسانه طرح اشتراک پرداخت شده است؛

طرحی همگام با شعار سال و در راستای حمایت از مردم و مطبوعات

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۵:۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۶۴۵
طرحی همگام با شعار سال و در راستای حمایت از مردم و مطبوعات
فهرست جزئیات پرداختی سامانه اشتراک نشریات در ٢ ماه نخست سال ٩٥ اعلام شد که طی آن رقمی بالغ بر ٣٢ میلیارد ریال به حدود ٤٠٠ رسانه عضو طرح اشتراک پرداخت شده است؛ طرحی که در شرایط فعلی هم در جهت سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، هم کمک غیر مستقیم و موثر به نشریات کشور و هم توزیع عادلانه یارانه در مقصد به نفع مشترکان.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه باید عدالت در طرح اشتراک نشریات رعایت شود، گفت: ضرورت دارد در اجرای این طرح از همه نشریات با گرایش‌های مختلف حمایت شود.

نصرالله پژمان‌فر درباره طرح اشتراک نشریات، گفت: اجرای این طرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتفاق خوبی است زیرا روزنامه‎ها و مجلات نوپا که شهروندان شناخت کافی نسبت به آن‌ها ندارند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید براینکه با اجرای طرح اشتراک نشریات فرصت خوبی برای مردم فراهم می‌شود تا دسترسی آسان‌تری به نشریات داشته باشند، افزود: در عین حال ارتباط مستمری برقرار می‌شود و سهم مطالعاتی مردم با در اختیار داشتن اشتراک نشریات تغییرات قابل توجهی خواهد کرد. مردم بسیاری از نشریات تازه تاسیس را نمی‌شناسند بنابراین ایجاد سهمیه اشتراک می‌تواند در افزایش توان مالی این دست از نشریات مفید باشد.

بنابراین گزارش، محمد حیدرى، مدیر مسؤول و صاحب امتیاز «هفت روز زندگى»، «اردیبهشت» و «چراغ»، نیز طرح اشتراک نیم بهای مطبوعات را تقسیم عادلانه یارانه بر أساس یکسانى در شرایط هزینه و درآمد توصیف کرد و گفت: این طرح ابتکاری، توسعه کمى و کیفى نشریات را موجب شده و مخاطبان را به مرور درگیر مطالعه نشریات مى کند.

وی همچنین یادآور شد: این طرح علاوه بر اینکه یارانه مطبوعات را در مقصد هزینه می کند، کمک ویژه ای است به مطبوعات حرفه ای که دنبال انتشار و جذب مخاطب هستند. دبیر هیات مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه ابراز امیدواری کرد در فاز جدید طرح، سقف تعداد مشترک براى نشریات داراى امتیاز رتبه بندى بالاتر، بیشتر شود.

محمدرضا یوسفی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه «جمهور» نیز درباره این طرح به خبرنگار ما گفت: طرح اشتراک نیم بها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش مخاطب و در مفهوم اقتصادی مشتری محوری، طرحی بدیع و منحصر بفرد است.

وی با بیان اینکه واریز نصف بهای اشتراک از سوی ناشر، استفاده از این امکان را کمی دشوار نموده، تصریح کرد: این طرح که در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از دو سال قبل آغاز شده، برای نشریات نوپا، یک سکوی پرش، برای نشریات استانی، یک امکان بی نظیر و برای نشریاتی که علیرغم محتوای خوب، فروش چندانی در دکه ها نداشتند، یک عامل نجاتبخش در شرایط اقتصادی فعلی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز