رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست

تونل آکواریوم اصفهان یک کار آموزشی و فرهنگی است

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۵:۴۲:۴۸
کد خبر: ۴۲۸۶۶۱
تونل آکواریوم اصفهان یک کار آموزشی و فرهنگی است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت : امیدوارم مجموعه آکواریوم اصفهان بتواند موجب آشنایی و علاقه مندی بیشتر مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریاها شود.

به گزارش برنا از اصفهان دکترمعصومه ابتکارشامگاه جمعه در بازدید از تونل آکواریوم اصفهان افزود: ایجاد طرح آکواریوم اصفهان اقدام ارزنده ای است که نقش مهمی در آموزش و آشنایی مردم با ارزش دریاها، تنوع زیستی و گونه های مختلف آبزیان دارد.

وی با بیان اینکه راه اندازی تونل آکواریوم اصفهان یک کار آموزشی و فرهنگی ارزشمند است ادامه داد: این مجموعه علاوه بر اینکه فعالیت گردشگری محسوب می شود از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: دریاها نقش مهمی در محیط زیست گیاهی و جانوری، تولید غذا و دارو، حفظ اقلیم دنیا، گردشگری و اقتصاد جهانی دارند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، با اشاره به اینکه ما در ایران دریاهای ارزشمندی نظیر خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزرداریم، تصریح کرد: امیدوارم مجموعه آکواریوم اصفهان بتواند موجب آشنایی و علاقه مندی بیشتر مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریاها شود.

ابتکار گفت: متاسفانه دریاها آسیب پذیری بالایی در برابر تخریب، آلودگی و صید غیر مجاز دارند و این مسائل موجب شده است تا در این دریاها تنوع آبزیان و گونه های دریایی را از دست بدهیم و باید این به موضوع در جایی از مجموعه آکواریوم اشاره شود تا جامعه نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کند.

آکواریوم اصفهان بعنوان نخستین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی در گستره ای بالغ بر سه هزار و 500 مترمربع در ارتفاع منهای شش متر زیرزمین احداث شده است.

این تونل آکواریوم حجم یکهزار و 80 متر مکعب آب را در خود جای داده است و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کمیاب ترین گونه های دریایی را ببینند و حضور نمادین در عمق 35 متری اقیانوس را تجربه کنند.

در این تونل که شامل 33 آکواریوم زیرمجموعه است، گونه های مختلف آبزیان، ماهیان آب های شور و شیرین، ستاره های دریایی و غیره از پنج اقیانوس دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان شرکت در مراسم هفتمین روز درگذشت بانو علویه همایونی از برجسته ترین شاگردان بانومجتهده امین از دیگر برنامه های سفر دکتر ابتکار به اصفهان بود.

 

نظر شما