حرکت لاک‌پشتی اینترنت شرکت مخابرات در لرستان/ کسی پاسخگو نیست

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۵:۴۹:۳۴
کد خبر: ۴۲۸۶۷۵
حرکت لاک‌پشتی اینترنت شرکت مخابرات در لرستان/ کسی پاسخگو نیست
همواره کاربران اینترنت شرکت‌ مخابرات لرستانه با قطعی‌ها و کندی‌های متعدد مواجه بوده و در سرویس دریافتی خود اختلالات متعددی مشاهده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار برنا در لرستان، طی هفته‌های اخیر جمعی از مشترکان مخابرات طی تماس‌های مکرر با دفتر خبرگزاری از سرعت پایین و قطعی‌های مکرر اینترنت در این شهر انتقاد کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

این اتفاق در حالی رخ می‌داد که طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان نهاد قانون گذار در حوزه ارتباطی کشور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت مکلفند در صورت داشتن قطعی‌های بیش از حد مجاز خسارت‌هایی به کاربران خود پرداخت کنند.

قطعی مکرر اینترنت واگذار شده در قالب پورتهای پرسرعت البته اسما و سرعت پایین آن توسط شرکت مخابرات لرستان، نارضایتی کاربران و مشترکین این شرکت را به همراه داشته است.

یکی از این مشترکین می‌گوید: با تبلیغاتی که مخابرات برای این خدمت در استان انجام داد خیلی ها علاقمند به خرید و اشتراک ای دی اس ال مخابرات لرستان شدند اما اکثر آنها بعد از چند ماه به دلیل خدمات ضعیف تقاضای لغو اشتراک اینترنت کرده‌اند و هم‌اکنون هر کدام باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند که هیچ خدمتی در قبال آن پرداخت نکرده‌اند.

یکی دیگر از مشترکین اینترنت این شرکت هم گفت: به دلیل ضعیف بودن سرعت اینترنت از چند ماه گذشته هیچ‌گونه استفاده‌ای از خط اینترنت نکرده‌ام اما هم‌اکنون باید هزینه پرداخت ‌کنیم که این برخلاف تعهدات شرکت مخابرات است و ضعف سرعت مشمول نقص فنی می‌شود که از تعهدات مخابرات در این قرارداد است.

وی که قصد کنسل کردن قرارداد خود با این شرکت را دارد، گفت: ما مصداق ضرب‌المثل «آش‌نخورده و دهن سوخته» هستیم، در حالی که شرکت مخابرات باید به خاطر سرعت کم و خدمات ناقصADSL از مردم دلجویی کند بابت استفاده نکردن از آنها غرامت می‌گیرد در حالی که مردم مایلند اینترنت داشته باشند اما اینترنت مخابرات مشکل دارد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: با توجه به شغلم اشتراک ADSL از شرکت مخابرات گرفتم اماهمیشه دچار نقص فنی بود و هر بار که با مخابرات تماس می‌گرفتم مشکلم حل نمی‌شد و مجبور شدم قرارداد را با مخابرات لغو کنم.

وی ادامه داد: شهروندان خرم‎آبادی در طول روز شاهد اختلال در شبکه اینترنت مخابرات هستند.

این مشترک اظهار کرد: سرعت لاک‎پشتی اینترنت‎های خانگی تحت پوشش این شرکت داد بسیاری از مردم را درآورده است به طوری‌که مشترکان از سرویس‎دهی این شرکت راضی نیستند.

یکی دیگر از این شهروندان گفت: با وجود تماس‎های مکرر کاربران با سامانه 2020 مخابرات یا با پیام «در حال حاضر هیچ کدام از پاسخگویان مرکز فعال نمی‎باشند» و یا با بی‎توجهی اپراتورها مواجه می‎شوند.

وی با بیان اینکه قطعی اینترنت این شرکت به یک امر طبیعی برای آنها تبدیل شده است و این قضیه باعث گلایه شدید مردم شده، اظهار کرد: شرکت مخابرات پاسخگوی این اختلال نیست.

وی افزود: در حال حاضر دیگر شرکت‎های خدمات‌دهنده‌ی اینترنت استان بدون هیچ مشکلی به ارائه خدمات ادامه می‎دهند و کاربران این شرکت‎ها برای استفاده از اینترنت مشکلی ندارند.

این شهروند خرم‎آبادی ادامه داد: ماهانه حجم بسیار زیادی از ترافیک خود را به‌علت پایان یافتن دوره و عدم استفاده به دلیل قطعی‎ها از دست می‎دهیم و انتظار می‎رود مخابرات استان نسبت به هزینه‎های بی‎ثمر ما نیز چاره‎ای بیندیشد.

این کاربر سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) شرکت مخابرات با انتقاد از خدمات اینترنت شرکت مخابرات لرستان بیان کرد: هیچ مرجعی پاسخگوی وضعیت نامناسب اینترنت شرکت مخابرات استان نیست.

وی با بیان اینکه قیمت مناسب تنها مزیت این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) است، افزود: قطعی‌های مداوم در طول شبانه روز، سرعت پایین تر از سرویس خریداری شده و اتمام سریع حجم ترافیک از معایب این شرکت است.

او در پایان گفت: به خاطر این مسائل و بوجود آمدن نارضایتی‌های بسیار، بیشتر کاربران به جای استفاده از اینترنت مخابرات به سمت شرکت‌های خصوصی روی می‌آورند.

امیدواریم با تلاش دست اندرکاران مخابرات لرستان شاهد قطعی مکرر اینترنت در سطح استان نباشیم و وضعیت اینترنت روز به روز بهتر شود.

 

گزارش: رضا میرزایی

 

نظر شما