پس از ۵ ساعت تاخیر در پرواز مشهد تهران؛

مسافران همچنان در فرودگاه سرگردانند

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۰۱:۵۰
کد خبر: ۴۳۰۰۲۳
پرواز ساعت ۵:۳۰ امروز ایران ایر تور در مسیر مشهد-تهران با حدود پنج ساعت تأخیر هنوز انجام نشده است، این در حالی است که مسافران پیامک و یا تماس تلفنی مبنی بر تأخیر پرواز دریافت نکرده‌اند و معدود پیامک‌های ارسال شده هم پس از ساعت پرواز، به دست مسافران رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، پرواز شماره 961 ایران‌ایرتور که قرار بود ساعت 5:30 امروز از مشهد به تهران حرکت کند کماکان انجام نشده‌ و مسافران را سرگردان کرده است.

یکی از مسافران این پرواز به برنا گفت: از ساعت 12 شب از دامغان حرکت کردم، تا به پرواز ساعت 5:30 صبح امروز برسم، اما زمانی که وارد فرودگاه شدم، اعلام کردند که این پرواز حدود 3 ساعت تاخیر دارد و ساعت 8:30 امروز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان هما در اعتراض به اینکه به چه علت بابت تاخیر این پرواز به مسافران اطلاع‌رسانی انجام نشده است؟ گفتند که ما شماره مسافران را نداشتیم، زیرا آژانس‌ها فروش بلیت را انجام دادند و اطلاع‌رسانی وظیفه آنها بوده است.

این مسافر پرواز مشهد-تهران گفت: این ادعا در حالی از سوی مسئولان دفتر هما در مشهد اعلام می‌شود که اینجانب بلیت ین مسیر را دو هفته پیش و از آژانس فروش بلیت هواپیما زیر‌مجموعه ایران‌ایر دریافت کرد‌م.‌

وی افزود: به هر حال ساعت 5:30 صبح به ما اعلام کردند که به علت نقص فنی‌ هواپیما، این پرواز ساعت 8:30 صبح انجام می‌شود.

وی افزود: اما ساعت 8:30 نیز به مجدد به مسافران اعلام کردند که دوباره تاخیر داریم و پرواز ساعت 9:30 انجام می‌‌شود چون هواپیمایی که باید مسافران را جابه‌جا می‌کرده‌، هنوز نرسیده است، به هر حال ساعت 09:30 وارد هواپیما شدیم اما از ساعت 9:30 تاکنون که در هواپیما نشسته‌ایم‌، هنوز هیچ اطلاعی درباره پرواز به ما نداده‌اند.

این مسافر پرواز مشهد-تهران با بیان اینکه پذیرایی صبحانه ساعت 6:30 امروز توسط هما برای مسافران این پرواز انجام شد، گفت: متاسفانه اطلاع‌رسانی‌ها درباره چنین تأخیراتی یا انجام نمی‌شود و یا ناقص است، مثلاً پیامک تغییر ساعت این پرواز از 5:30 امروز به 8:30، توسط یکی از آژانس‌ها ساعت 9:30 به تلفن همراه یکی از مسافران ارسال شده است و این منطقی نیست.

وی بیان کرد: به هر حال در هر ‌پرواز مسافران برای کار خود برنامه‌ریزی دارند مثلاً ‌دانشجویی در صندلی کناری من، ‌قرار بود ساعت 9 صبح امروز از پایان‌نامه خود دفاع کند که به برنامه خود نرسید و این حق‌الناس است.

این مسافر یادآور شد: ‌انتظار داریم طبق آیین‌نامه حقوق مسافر همه جوانب یک پرواز برای مسافران رعایت شود؛ درست است که برخی مشکلات فنی و تحریم‌ها موجب بروز مشکلاتی برای ناوگان هوایی کشور شده است، اما انتظار است آیین‌نامه حقوق مسافر به دقت رعایت شود و اگر قرار است تاخیری در پرواز داشته باشیم حداقل اطلاع‌رسانی مناسب شود.

نظر شما