محمد نفریه:

واگذاری شیرخوارگاه‌ها به بخش خصوصی

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۳۲:۴۸
کد خبر: ۴۳۰۳۸۶
واگذاری شیرخوارگاه‌ها به بخش خصوصی
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی (TS) باید توسط سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت کشور و بهزیستی پیگیری شود و از افرادی که دارای اختلال هویت جنسی هستند هم حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد نفریه، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در نشست خبری سازمان بهزیستی کشور در خصوص افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی گفت: افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی نیاز به حمایت‌های خاص و قوانین خاص دارند به همین دلیل باید رسیدگی به امور آنها به طور فراسازمانی پیگیری شود.

وی عنوان کرد: 10 درصد از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی به سمت تغییر جنسیت می‌روند. حدود 90 درصد از آنها در مراحل مشاوره تحت درمان قرار گرفته و نیازی به جراحی پیدا نمی‌کنند.

نفریه ادامه داد: حدود یک سوم این افراد پس از مشاوره کاملا بهبود می‌یابند. یک سوم تغییری در حالشان ایجاد نمی‌شود و یک سوم دیگر نیز شاید وضعیت بدتری پیدا کنند.

وی افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر با چندین مرکز تخصصی و بیمارستان طرف قرارداد است و به این ترتیب بخشی از هزینه‌های درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در خصوص کودکان خیابانی نیز  تصریح کرد: بهزیستی در گذشته بیشتر کودکان کار و خیابان بدسرپرست و بی‌سرپرست بودند اما در حال حاضر اغلب این کودکان بد سرپرست هستند و والدینشان برای درآمدزایی از آنها سوء استفاده می‌کنند.

وی گفت: بهزیستی سالیانه چهار تا پنج هزار کودک را ساماندهی می‌کند و گسترش مراکز روزانه ویژه کودکان کار و خیابان نیز در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است که در این مراکز یک وعده غذای گرم، خدمات مددکاری، مشاوره و غیره به این افراد ارائه می‌شود.

همچنین سال گذشته در تهران از طریق تشکل‌های غیر دولتی و NGO های مرتبط با بهزیستی 50 مرکز ساماندهی کودکان خیابانی به صورت روزانه راه‌اندازی شد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در خصوص ترخیص فرزندان بهزیستی و پیگیری‌های پس از ترخیص آنها نیز گفت: طی دو سال گذشته 3400 پرونده مربوط به ترخیص کودکان به صورت آزمایشی از سوی کلینیک‌های مددکاری مورد بررسی و مشاوره قرار گرفته و در سال جاری نیز قرار است 12 هزار فرزند تحت پوشش را تا پنج سال پس از ترخیص به وسیله کیلینک‌های مددکاری نظارت و وضعیت آنها را پیگیری کنیم.

وی در خصوص فرزندخواندگی گفت: قانون جدید فرزندخواندگی دو سال پیش در مجلس به تصویب رسید و با داشتن 37 ماده و 17 تبصره بلندترین قانون مصوب سازمان بهزیستی است که برای اجرای این قانون همکاری‌های بین بخشی میان قوه قضائیه، وزارت کشور، ناجا و ثبت احوال لازم است که در این راستا در سال جاری همایش‌های مختلفی را با دستگاه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.

نفریه در ادامه با اشاره به تعداد کودکان شیرخوارگاه‌ها بسیار کم شده به طوری‌که قصد داریم شیرخوارگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، افزود: اگر این قانون به طور کامل در کشور اجرا شود یک سوم شیرخوارگاه‌های کشور کاهش پیدا می‌کند. هم اکنون نیز تعداد زیادی از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در حال واگذاری هستند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در پایان گفت: برای هر کودک دارای شرایط فرزند خواندگی به طور میانگین 7.5 زوج متقاضی وجود دارد و بسیاری از متقاضیان در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کنند. این در حالیست که بر اساس قانون جدید حتی افرادی که فرزند دارند می‌توانند کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز