حجت‌الاسلام ربانی، عضو شورای شهر کرمان در مورد انتشار ویدیو شیر دادن به سگ‌ها به برنا گفت:

حیوان آزاری باید کنار گذاشته شود/ سگ کشی اقدامی منطقی نیست

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۶:۳۱:۱۲
کد خبر: ۴۳۴۱۴۷
حیوان آزاری باید کنار گذاشته شود/ سگ کشی اقدامی منطقی نیست
عضو شورای شهر کرمان گفت: ما حیوان آزاری را باید کنار بگذاریم و حقوق حیوانات را بر اساس موازین شرعی، عقلی اخلاقی حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده در گفت‌وگو با برنا در خصوص انتشار ویدیو شیر دادن به سگ‌ها توسط وی اظهار داشت: این اقدامی ناخواسته بود و خودمان هم باور نداشتیم در فضای رسانه‌ای چنین مورد توجه قرار گیرد ولی حالا که رسانه‌ای شده باید بگویم که این حرکت مبتنی بر اخلاق، انسانیت و ارزش‌های دینی بود.

او با بیان اینکه دین اسلام دستور داده که از حیوان آزاری پرهیز شود، ادامه داد: زمانی که ما در قرآن کریم نگاه می‌کنیم و داستان اصحاب کهف را می‌خوانیم در خصوص شکاری که سگ در آن داستان انجام می‌دهد، اسلام اجازه استفاده از آن شکار را می‌دهد.

ربانی‌زاده با اشاره به نگاه ائمه و پیشوایان دین به حیوانات افزود: وقتی در سیره پیغمبر و امامان معصوم  می‌نگریم و یا زندگی بعضی از اولیا الهی را مشاهده می‌کنیم که موفقیت خود را در خدمت به یک حیوان دانسته‌اند، به عقیده من، باید چنین نگاهی به حیوانات داشته باشیم. حالا این حیوان چه سگ باشد و چه گربه و چه حیوان دیگری باشد.

او با تاکید بر این که حیوان آزاری را باید کنار بگذاریم و حقوق حیوانات را بر اساس موازین شرعی، عقلی اخلاقی حفظ کنیم، اذعان داشت: آن چیزی که مد نظر بنده در خصوص انتشار این ویدیو بوده است که مردم کمی توجه به این مسئله کنند که آزار حیوانات امری اخلاقی، شرعی و عقلانی نیست. مردم باید بدانند که در نظام آفرینش و خلقت هر موجودی یک حق و حقوقی دارد.

این عضو شورای شهر کرمان با بیان اینکه آزار حیوانات با هیچ حقوقی هم‌خوانی ندارد، خاطرنشان ساخت: سگ کشی اقدامی منطقی نیست. بهترین شیوه این است که سگ‌ها را عقیم کنند و آن‌ها را در جایی ویژه نگه‌داری کنند.

حجت‌الاسالام ربانی‌زاده با تاکید بر این نکته که معنای سخنان من این نیست که مردم سگ را وارد متن زندگی خود کنند، اضفه کرد: سوء استفاده از سخنان من نشود. آوردن سگ در متن زندگی در اتاق یا سر سفره یا روی مبل اقدامی خلاف بهداشت عمومی است و نوعی تهدید است و احتمال دارد سگ میکروب‌هایی داشته باشد که سلامت انسان را به خطر بندازد.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو به شهادت محیط‌بانان اشاره و عنوان کرد: افرادی که محیط‌‌بانان ما را که از حقوق حیوانات دفاع می‌کنند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و گاهی اوقات به قتل می‌رسانند به عقیده من کاری انسانی نمی‌کنند و اقدام‌شان منطقی و منطبق بر احکام شرع نیست.

این عضو شورای شهر کرمان در پایان گفت: در کرمان دیگر سگ کشی نداریم و حتی قرار است یک نشست مشترک بین شورای شهر کرمان و دامپزشکی داشته باشیم که آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که رایگان سگ‌ها را عقیم خواهند کرد و شهرداری هم قرار شده ورودی کند و با تصویب شورا بودجه‌ای فراهم شود و از این سگ‌ها مراقبت و محافظتی کند تا این سگ‌ها به مرگ طبیعی خود بمیرند.   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز