مسعود سلطانی فر خبر داد:

رشد گردشگری ایران در ۳ سال گذشته

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۵:۳۹:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۴۸۱
رشد گردشگری ایران در ۳ سال گذشته
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ظرفیت بالای ایران در زمینه گردشگری، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این صنعت را توجیه پذیر می‌کند.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» مسعود سلطانی‌فر در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری با رویکرد «اقتصاد مقاومتی» گفت: درحال حاضر رشد عمومی گردشگری در سه سال گذشته در ایران به دو برابر میانگین جهانی رسیده است و اگر در گذشته سرمایه گذاران به دید تردید به موضوع سرمایه گذاری روی گردشگری ایران نگاه می کردند امروز برای این کار اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با اشاره به گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری در سال 2016 گفت: سهم ایران در تولید ناخالص ملی از گردشگری در سال 2015، هفت و شش دهم درصد معادلات ج (ی پی تی) بوده است که امیدواریم در پایان امسال به 9 درصد برسد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت‌های بالای گردشگری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رهایی از اقتصاد تک محصولی و توزیع عادلانه در کشور استفاده کرد، افزود: نخستین بار همه قوا در کشور به این باور رسیده‌اند که باید از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کرد.

وی گفت: در حال حاضر با همکاری و تعامل سایر نهادها ساخت 300 هتل 5 و 4 ستاره تا 5 سال آینده برنامه ریزی شده که با همکاری بخش خصوصی عملیات ساخت 170 هتل درحال اجراست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه هزار و 750 طرح گردشگری درحال اجراست، افزود: 108 پروژه از این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و 970 میلیارد تومان تسهیلات درحال انجام است و قرار است برای 70 هزار نفر در بخش گردشگری و 70 هزار نفر در بخش صنایع دستی اشتغال ایجاد شود که این نیازمند 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه گردشگری به یک صنعت گسترده تبدیل شده و ماهیت جدیدی به خود گرفته است، ادامه داد: یکی از ابعاد سهم گردشگری کارکرد اقتصادی، درآمدزایی و سودآوری و توزیع و اشتغال زایی و رفاه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و 500 میلیارد دلار جابجایی سرمایه از طریق یک میلیارد و 200 میلیون گردشگر در دنیا انجام شده است، گفت: امروز گردشگری به پدیده‌ای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است که می‌توان جهان کنونی را که به شدت از خشونت و تبعیض رنج می‌برد به سوی اعتدال سوق داد.

سلطانی فر با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه گردشگری در ایران بعد از اجرایی شدن برجام در ایران افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی نه تنها یک فرصت اقتصادی است بلکه مزیتی برای اقتصاد مقاومتی نیز به حساب می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز