مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی مطرح کرد:

مشهد ۲۰۱۷ یک ظرفیت مطلوب برای معرفی توانمندی های اقتصادی کشور در عرصه جهانی

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۹:۰۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۱۱۲
مشهد ۲۰۱۷ یک ظرفیت مطلوب برای معرفی توانمندی های اقتصادی کشور در عرصه جهانی
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: رویداد مشهد 2017 – پایتخت فرهنگ اسلامی ظرفیت خوبی برای معرفی توانمندی های اقتصادی کشور و به ویژه مشهد در عرصه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، «علی رسولیان» در این باره اظهار کرد: وقتی یک کشور تصمیم به برگزاری یک المپیاد یا مسابقات ورزشی می گیرد، قطعا مهمترین هدفشان بهره اقتصادی است و رویداد «مشهد 2017» نیز فرصت مطلوبی بدین منظور است.

وی افزود: در راستا بهره گیری اقتصادی هر چه مطلوب تر از این رویداد در جهت اعتلای اقتصادی کشور  و به ویژه استان و مشهد، برنامه ریزی هایی انجام، در کارگروه اقتصادی استانداری خراسان رضوی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شده است.

رسولیان معرفی «برند حلال» را مهمترین طرح اقتصادی برنامه ریزی با استفاده از فرصت این رویداد دانست و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی همزمان با رویداد مشهد 2017 به منظور معرفی «برند حلال» در جوار بارگاه منور رضوی قطعا می تواند گام موثری در جهت آشنایی عمومی و جهانی با برند حلال بوده و تاثیر قابل توجهی در صادرات تولیدات ایرانی داشته باشد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری چندین نشست و همایش به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری مشهد و استان و دیگر نقاط کشور همزمان با این رویداد خبر داد.

رسولیان اضافه کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز استفاده از فرصت میزبانی پایتخت فرهنگ اسلامی، می تواند جهش عمده‌ای در این بخش به ویژه در حوزه فروش ایجاد کند.

وی در ادامه، برقراری ارتباط با اتاق های بازرگانی کشورهای اسلامی در راستای توسعه تجارت و افزایش مبادلات بازرگانی از دیگر برنامه ریزی صورت گرفته بدین منظور بیان و عنوان کرد: در صورتی این برنامه‌ها با موفقیت تحقق یابد، شاهد تاثیر جدی در اقتصاد مشهد و منطقه خواهیم بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در جریان رویداد مشهد 2017، توجه ما نباید تنها معطوف به کشورهای اسلامی باشد و باید اینگونه بیندیشیم که هر مسلمان و یا هر فرد دوستدار فرهنگ اسلامی در هر نقطه ای از دنیا، می تواند یک فرصت اقتصادی برای ما به شمار آید.

 

نظر شما